۲۳ شهریور ۱۳۹۵، ۱۶:۲۴

استاندار کرمان:

صادرات استان کرمان ۷۸ افزایش یافته است

صادرات استان کرمان ۷۸ افزایش یافته است

کرمان - استاندار کرمان از رشد ۷۸ درصدی صادرات استان کرمان طی پنج ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا رزم حسینی بعدازظهر سه شنبه در نشست مشترک شورای عالی بانک ها و کارگروه رفع موانع تولید استان کرمان با حضور رئیس کل بانک مرکزی کشور اظهار کرد: استان کرمان در دولت تدبیر و امید  در حوزه صادرات ۴۱ درصد رشد نسبت به سال ۹۲ داشته است و در پنج ماهه اول سال جاری ۷۸ درصد رشد نسبت به پنج ماهه سال ۹۴ داشته است.

رزم حسینی ادامه داد: کرمان در زمینه واردات هم نسبت به سال ۹۲ رشد ۷۲ درصدی را شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه در این دوره رتبه کسب و کار از ۲۷ پایین جدول به رتبه های سه تا پنج بالای جدول ارتقاء پیدا کرده است، گفت: در سال گذشته ۱۷۰ میلیارد تومان بالغ بر ۱۳ هزار نفر وام خود اشتغالی پرداخت شده است.

رزم حسینی افزود: شرکت هایی که در آستانه مرگ قرار گرفته بودند در این دوره توانسته اند بدهی ها را پرداخت و سهم بازار را در داخل ایران بگیرند ضمن اینکه رشد بسیار خوبی را هم در حوزه اشتغال و تولید در استان پیدا کردند.

وی با اشاره به اینکه صادرات محصولات کشاورزی کرمان رشد خوبی داشته است، گفت: هیچ دوره ای در گذشته به جز دوره اخیر صادرات خرما را بالای ۱۰ هزار تن نداشتیم که تنها در سال گذشته ۴۲ هزار تن از این محصول به کشورهایی که بازار داشته اند صادر شده است.  

استاندار کرمان با اشاره به مشکلات شرکت مس در زمان تحریم ها افزود: امروز همان شرکت تمام محصولات خود را فروخته و قراردادهای بلندمدت با مصرف کنندگان نهایی بسته است و از دو هزار میلیارد تومان بدهی بیش از هزار میلیارد تومان را پرداخت کرده است و خیلی از شرکت های دیگر هم مشکلاتشان را برطرف کرده اند.

وی افزود: در حال حاضر فضای خوبی در استان کرمان وجود دارد و کمیته رفع موانع تولید کمک خوبی برای دولت بوده و جلساتی که تا به حال برگزار کرده ایم همواره چالشی بوده است.

رزم حسینی یکی از مشکلات شبکه بانکی را عدم اختیارات متناسب با مسئولیت دانست و گفت: در تقویت رونق اقتصای که آهنگش را دولت آغاز کرده است یکی از مشکلات شبکه بانکی، کمبود منابع نسبت به مصارف است که هر چند بخشی از این منابع بدهی معوقه است که باید در این زمینه تمهیداتی اندیشیده شود.

کد خبر 3768463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha