۲۴ شهریور ۱۳۹۵، ۱۳:۲۹

قائم مقام وزیر کشور:

شرایط برای جهش اقتصادی در کشور فراهم هست/ کاهش ۱۵ درصدی قاچاق

شرایط برای جهش اقتصادی در کشور فراهم هست/ کاهش ۱۵ درصدی قاچاق

کرمانشاه- قائم مقام وزیر کشور گفت: با تلاش های صورت گرفته امروز شرایط برای جهش اقتصادی در کشور فراهم است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسین مقیمی ظهر امروز چهارشنبه در جلسه شورای اداری استان کرمانشاه که در محل استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: دولت به دنبال نشاط سیاسی است و از وقتی کار خود را آغاز کرد به تشکل ها و احزاب مختلف اعلام کرد که اگر در چارچوب قوانین و مقررات فعالیت سیاسی کنند حمایت کامل از آنان به عمل می آید.

وی در ادامه تصریح کرد: امنیت نظام اولویت دولت است و دولت در این راستا طی سه سال گذشته در شورای عالی امنیت و شوراهای تامین با تصمیم گیری به موقع در خصوص امنیت اقدام کرده است.

قائم مقام وزیر کشور خاطر نشان کرد: در انتخابات اسفند سال گذشته نیز هیچ مسئله امنیتی که انتخابات را تحت تاثیر قرار دهد نداشته ایم.

مقیمی اظهار داشت: در راستای مقابله با ناهنجاری های اجتماعی نیز از سوی دولت اقداماتی شده و مطالعاتی صورت گرفته است و در استان کرمانشاه هم باید به معضلاتی همچون  مواد مخدر، طلاق، مسائل اخلاقی و حاشیه نشینی بیشتر توجه شود.

این مسئول همچنین با اشاره به اقدامات دولت در جهت رونق و توسعه اقتصادی، گفت: دولت جهت گیری رشد اقتصادی و تورم اشتغال را اصلاح کرد اما هنوز تا اهداف سند چشم انداز فاصله داریم.

قائم مقام وزیر کشور خاطر نشان کرد: برنامه دولت عبور از رکود است که باید اصلاح و رونق اقتصادی ایجاد شود.

مقیمی از کاهش ۱۵ درصدی  قاچاق در کشور خبر داد و اظهار داشت: به ویژه در زمینه قاچاق سوخت شاهد کاهش بوده ایم.

وی همچنین با اشاره به مذاکرات صورت گرفته با طرف های غربی، مردم را پشتوانه مذاکره کنندگان هسته ای معرفی کرد و گفت: از انتقاداتی که متوجه دولت شده این است که می گویند دولت همه وقت خودش را روی بحث برجام گذاشت، اما حقیقت این است که هر تیمی در دولت کار خودش را انجام داد و هم برجام را به نتیجه رساندیم.

قائم مقام وزیر کشور تصریح کرد: امروز شرایط برای جهش اقتصادی در کشور فراهم است.

مقیمی در ادامه به کاهش تورم ۴۳ درصدی به ۹ درصد در دولت تدببر و امید اشاره کرد و گفت: باید در راستای جهش و گشایش اقتصادی ۷۵۰۰ واحد صنعتی فعال شود.

وی افزود: از انتقاداتی که متوجه دولت شده این است که می گویند دولت همه وقت خودش را روی بحث برجام گذاشت در حالیکه هر تیمی در دولت کار خودش را انجام داد و هم برجام را به نتیجه رساندیم.

مقیمی افزود: پیش از این دولت نفت را با شرایط محدودی صادر می‌کردیم و در مقابل نیز اجناس بنجل به کشور وارد می‌شد اما اکنون نفت را به هر قیمتی و به هر کشوری که دلمان بخواهد صادر می‌کنیم و در رقابت این عرصه ارزآوری داریم.

وی همچنین با اشاره به اینکه دشمن ناراضی از موفقیت‌های نظام است، گفت: باید زیرساخت‌ها را برای جهش اقتصادی و در راستای اقتصاد مقاومتی آماده کنیم تا اقتصاد ما در مقابل تکانه‌های اقتصادی مقاوم باشد.

مقیمی با تاکید بر کار و تلاش بیشتر در راستای جهش اقتصادی گفت: باید همه وقتمان را برای حل مشکلات مردم بگذاریم.

کد خبر 3769213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha