۲۴ شهریور ۱۳۹۵، ۱۷:۰۷

مدیرکل گمرک استان یزد:

شفاف سازی از ارکان اولیه اقتصاد سالم است

شفاف سازی از ارکان اولیه اقتصاد سالم است

یزد- مدیرکل گمرک یزد، شفاف سازی در اقتصاد را از ارکان اولیه اقتصاد سالم دانست.

حسن یاسری در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید بر شفاف سازی در امر اقتصاد اظهار داشت: شفاف و سالم سازی اقتصاد مسیری مهم در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی است.

وی با بیان اینکه مبارزه با قاچاق کالا نیز از مصادیق شفاف سازی اقتصاد است، ادامه داد: ارائه اطلاعات شفاف به همه ذینفعان از ارکان اولیه اقتصاد سالم و توسعه یافته است.

مدیرکل گمرک استان یزد اضافه کرد: قاچاق کالا، موجب تضعیف تولید ملی و بخش خصوصی فعال در تولید و صنعت می شود و نظام برنامه‌ ریزی را مختل می کند.

وی با بیان اینکه مبارزه با قاچاق کالا کاهش هزینه های ملی را به دنبال دارد،‌ عنوان کرد: متاسفانه قاچاق کالا تاثیر منفی بر توزیع درآمدها و عدالت اجتماعی می گذارد و باعث عدم تخصیص بهینه منابع بانکی به سود تولید و ایجاد اشتغال می شود.

یاسری از دست رفتن درآمدهای دولت، آلودگی سیستم اداری و نهادینه شدن فساد را از دیگر عوارض قاچاق کالا برشمرد و افزود: خوشبختانه در این زمینه قوانین سختگیرانه‌ و موثری به تصویب رسیده اما به عزم و اراده جدی برای برخورد با این پدیده نیاز است و باید که مبارزه را تشدید کرد.

وی ادامه داد: مواد پنجم و ششم قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز نابودی کامل کالای قاچاق را تجویز می‌ کند اما برای تحقق آن به همکاری و اراده جدی همه دستگاه ها نیاز است.

کد خبر 3769295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha