۲۴ شهریور ۱۳۹۵، ۱۷:۱۰

با حضور مسئولان استانی و کشوری؛

سند چشم انداز پروژه شهر هنر اصفهان رونمایی شد

سند چشم انداز پروژه شهر هنر اصفهان رونمایی شد

اصفهان - سند چشم انداز پروژه شهر هنر اصفهان با حضور مسئولان استانی و کشوری در تالار سوره حوزه هنری اصفهان رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، پیس از ظهر چهارشنبه، با حضور مسئولان استانی و کشوری سند چشم انداز پروژه شهر هنر اصفهان پس از سه سال کار تحقیقاتی مطالعاتی در تالار سوره حوزه هنری اصفهان رونمایی شد.

شهر هنر اصفهان به یک فضای شهری در نزدیکی شهر اصفهان اطلاق می‌شود که تا افق ۱۴۰۴ در عرصه فرهنگ و هنر در راس هرم مدیریتی نظام اقتصادی اجتماعی کشور قرار خواهد گرفت و با شعار جهانی کردن فرهنگ و هنر ایرانی اسلامی به جایگاه تراز اول در آسیای جنوب غربی و کشورهای اسلامی دست خواهد یافت.

این فضای شهری که به عنوان مرکز رویدادها، قطب اقتصادی و تجلی گاه مکانی در زمینه هنر و فرهنگ ایرانی اسلامی نقش ایفا می کند به عنوان یکی از بزرگ‌ترین طرح های عمرانی در حوزه فرهنگی در استان اصفهان و سطح کشور به شمار می‌رود که طی چند سال گذشته طرح عملیاتی کردن آن مورد بررسی و مطالعه قرار گرفته و قراراست به عنوان قطب فعالیت‌های فرهنگی هنری کشور در استان اصفهان مراحل اجرایی شدن آن آغاز و بهره برداری شود.

پروژه شهر هنراصفهان شامل پردیس سینمایی، سالن های اجرای و همایش، بازارچه هنر، محل برپایی ورک شاپ هنری، محل برپایی جشنواره ها، سمینارها و جشن های فرهنگی هنری در سطح داخلی و بین المللی و سایر امکانات برای برپایی فعالیت های فرهنگی هنری به شکل ویژه خواهد بود.

ایده این پروژه سه سال پیش از سوی سید مهدی سیدین نیا، رئیس قبلی حوزه هنری اصفهان ارائه شده و بر این اساس محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری، هفته گذشته با صدور حکمی سید مهدی سیدین نیا  را به عنوان مدیر پروژه بزرگ «شهر هنر اصفهان» منصوب کرد.

کد خبر 3769372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha