۲۴ شهریور ۱۳۹۵، ۱۷:۰۹

دبیر شورای اطلاع رسانی استان قزوین:

مدیران دستگاههای اجرایی جایگاه روابط عمومی ها را باور کنند

مدیران دستگاههای اجرایی جایگاه روابط عمومی ها را باور کنند

قزوین- دبیر شورای اطلاع رسانی استان قزوین گفت: در صورت باور مدیران دستگاههای اجرایی به جایگاه رفیع روابط عمومی ها با تعامل و همکاری و آموزش تخصصی می توان این جایگاه را تقویت کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، نصرت الله علیرضایی روز چهارشنبه در اولین جلسه هم اندیشی هسته و شورای مرکزی روابط عمومی های استان که در دانشگاه علوم پزشکی قزوین برگزار شد اظهارداشت: هسته مرکزی روابط عمومی ها از نیروهای فعال، با تجربه، علاقمند و صاحب نظر در عرصه اطلاع رسانی و ارتباطات تشکیل شده و به عنوان یک مجموعه متشکل، هدفمند و تاثیرگذار درراستای تقویت مجموعه روابط عمومی های استان و عرصه اطلاع رسانی فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی تصریح کرد: هم افزایی، برنامه ریزی استراتژیک، اطلاع رسانی موثر از خدمات دولت، تبیین و ترسیم چشم اندازها، پاسخگویی و حمایت از دولت در مقابل هجمه ها در رسانه های مکتوب و مجازی و گروههای اجتماعی از اهداف این هسته مرکزی است که بایستی مورد توجه اعضا قرار گیرد.

دبیر شورای اطلاع رسانی استان با بیان وظایف  مسئولان روابط عمومی دستگاههای اجرایی به عنوان عضو هسته مرکزی گفت: تعامل و ارتباط موثر با مدیران و مسئولان و رسانه ها به عنوان نمایندگان افکار عمومی؛ برگزاری جلسات مشترک با صدا و سیما با هدف جلب مشارکت و همراهی موثرتردر راستای تنویر افکار عمومی، تعامل با فرمانداران شهرستان ها از وظایف روابط عمومی ها محسوب می شود.

وی یادآورشد:برگزاری دوره های آموزش تخصصی با هدف توانمندسازی روابط عمومی ها؛ برگزاری جشنواره روابط عمومی ها و تجلیل از برترین ها بر اساس ارزیابی دقیق از دیگر رسالتهای ان نهاد است.

علیرضایی بیان کرد: اعضای شورا به عنوان برگزیدگان مجموعه روابط عمومی های استان بایستی در عملکرد و وظایف خود با توجه به باور و اعتقاد مدیران دستگاههای اجرایی نسبت به جایگاه روابط عمومی می بایست با برگزاری نشست هایی با مدیران زمینه تقویت جایگاه آن را فراهم کنند.

رییس هسته و شورای مرکزی روابط عمومی های استان گفت: نشست با مدیران مسئول رسانه های محلی و سرپرستان رسانه های سراسری، خبرگزاری و پایگاه های خبری در استان، رصد رسانه ها با هدف پاسخگویی و رفع ابهام و سوالات مطرح شده، تعامل با رسانه ها بر اساس قانون پاسخگویی و دسترسی آزاد به اطلاعات، بازدید از دفاتر نشریات و تبادل نظر در جهت اعتلای وضعیت اطلاع رسانی و رفع دغدغه های اصحاب رسانه از محورهای دیگری است که بایستی مورد توجه اعضای شورا قرار گیرد.

علیرضایی تاکید کرد: اعضای هسته و شورای مرکزی لازم است تعامل و هم اندیشی مناسبی با یکدیگر و روابط عمومی دستگاههای اجرایی، دانشگاه ها، شهرداری ها و بانک ها داشته باشند و از ظرفیت های موجود سازمان ها و ادارات در راستای انعکاس و اطلاع رسانی از خدمات دولت و پیشبرد ماموریت ها و تنویر افکارعمومی بهره گیرند.

وی تدوین اساسنامه هسته مرکزی و شورای روابط عمومی های استان را به عنوان راهنما و نقشه راه دانست و افزود:اساسنامه تدوین شده هفته آینده  برای اعضا ارسال می شود و بعد از بررسی و مطالعه در جلسه بعدی به تصویب خواهد رسید تا در قالب کمیته هایی که تشکیل خواهد شد محورهای ترسیم شده به عنوان الگو و نقشه راه مد نظر همه روابط عمومی ها قرار گیرد.

وی در ادامه بر برگزاری دوره های آموزشی تخصصی برای روابط عمومی های استان با همکاری خانه مطبوعات تاکید کرد و افزود: توجه به آموزش در راستای تقویت روابط عمومی ها امر مهمی است که بایستی مد نظر قرار گیرد و طی مکاتبه ای به مدیران دستگاههای اجرایی درخواست خواهیم کرد تا روابط عمومی دستگاه به عنوان سخنگو به افکار عمومی معرفی شوند تا پاسخگوی مردم باشند.

در این نشست پس از طرح پیشنهاد اعضا در خصوص اطلاع رسانی و فعال شدن ظرفیت ها در سفر ریاست جمهوری و هیئت دولت به استان هم اندیشی و تبادل نظر شد.

کد خبر 3769550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha