۲۵ شهریور ۱۳۹۵، ۱۶:۲۵

کردستان میزبانی هنرمندانی از سراسر ایران؛

استقبال بی نظیر از دف نوای رحمت/سنندجی ها سنگ تمام گذاشتند

استقبال بی نظیر از دف نوای رحمت/سنندجی ها سنگ تمام گذاشتند

سنندج- برگزاری جشنواره سراسری دف نوای رحمت در کردستان در حالی همچنان ادامه دارد و که در زمان اجرای گروه ها و افراد، سالن شماره یک پردیس سینمایی بهمن سنندج مملو از جمعیت مشتاق می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، ششمین دوره جشنواره سراسری دف نوازی «دف نوای رحمت» از صبح روز گذشته در پردیس سینما بهمن سنندج آغاز به کار کرد و رقابت شرکت کنندگان و راه یافته گان به این دوره بعد از افتتاحیه شروع شد.

در روز نخست این جشنواره براساس برنامه زمانبندی شده در رده سنی ۱۳ الی ۱۹ سال بانوان و آقایان در بخش تک نوازی برنامه خود را اجرا کردند و آثار آنها از سوی اعضای هیات داوران مورد ارزیابی قرار گرفت.

در این روز گروه های هیژا از سنندج، دوچار بانوان از کرج، آراس از یزد، خروش از اصفهان، ژیار از سنندج، رها از زاهدان، اهورایان از گرگان، تاوریژ از تبریز، آفرینش از کرمان و کارین از سنندج باهم به رقابت پرداختند.

پایان بخش برنامه های روز نخست هم اجرای تک نوازی بانوان بزرگسال بود، در صبح دومین روز این جشنواره هم گروه های ریژنه از سنندج، آوای دف از تهران، دک از اهواز، سفیران از زاهدان، خاک نشین از سنندج، دوچار از شیرازبرنامه اجرا کردند.

بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته از سوی مسئولان برگزاری این جشنواره، امروز عصر نیز بخش مسابقه ادامه می یابد و قرار است که در بخش جنبی هم برنامه های متعددی اجرا شود.

ولی آنچه حائز اهمیت و بسیار قابل توجه بود، حضور پرشور و گسترده مردم دربخش های مسابقه ای این جشنواره بود به گونه ای که سالن ۵۷۰ نفری پردیس هم در روز نخست و هم دومین روز از آن مملو از جمعیت بود و حتی تعدادی از علاقمندان به صورت ایستاده نظاره گر رقابت شرکت کنندگان در این جشنوار بودند.

در اکثر جشنواره ها همواره روال به این گونه است که  افتتاحیه و اختتامیه آن با حضور و شرکت اقشاری از مردم همراه می شود ولی در جشنواره دف نوازی علاوه بر افتتاحیه آن در تایم های برگزاری  مسابقات هم که تا پاسی از شب به طول می انجامید سنندجی ها صندلی ها را ترک نکردند و اینگونه ارادت و عشق خود را به این نوع از موسیقی بار دیگر به نمایش گذاشتند.

امین مرادی دبیر جشنواره و رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به استقبال های صورت گرفته از برگزاری این جشنواره در سنندج، گفت: ششمین جشنواره دف نوازی دف نوای رحمت با حضور ۲۱ استان کشور و در سنندج در حالی برگزاری است.

وی ادامه داد: خوشبختانه هم هنرمندان و هم مردم هنر دوست سنندج استقبال بی نظیری از برگزاری این اتفاق فرهنگی داشتند و به همین دلیل این مهم باعث شد تا تمامی همکاران من در حوزه هنری با تلاش و جدیت بیشتری برنامه های این دوره از جشنواره را دنبال کنند.

وی با اشاره به حضور جمعی از اساتید و هنرمندان برجسته کشوری در این دوره از جشنواره دف نوای رحمت در استان کردستان، افزود : هیأت داوران این جشنواره را آقایان بیژن کامکار، سید علاء یاسینی، شکرالله حیاتی و مهدی احمدی تشکیل می دهند که در مدت دو روز آثار هنرمندان تک نواز و گروه نواز را مورد ارزیابی قرار می دهند .

وی با اشاره به اینکه حوزه هنری استان در چهارمین دوره این جشنواره از هنرمند شاخص کشوری استاد بیژن کامکار تجلیل کرد، اظهارداشت: در این دوره از جشنواره هم از حمیدرضا اردلان موزیسین برتر که صاحب آثار هنری و موسیقی فراوانی است تجلیل می کنیم.

دبیر ششمین جشنواره سراسری دف نوای رحمت افزود: از پیشکسوتان مداحی ودف استان سیدبهاالدین حسینی و زاهد ابراهیمی هم در اختتامیه این جشنواره مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.

مرادی  اعلام کرد: در عصر دومین روز از برگزاری این جشنواره گروه هزارنفری با عنوان بزرگترین گروه دف نوازی دنیا در عمارت خسروآباد سنندج به اجرای برنامه می پردازند

رئیس حوزه هنری استان کردستان به اسامی استانهای شرکت کننده در جشنواره ششم دف نوای رحمت اشاره کرد و گفت: ششمین جشنواره دف نوای رحمت با حضور هنرمندانی از استان های آذربایجان غربی، خراسان رضوی، فارس، لرستان، زنجان، اصفهان، کرمانشاه، فارس، کرمان، سیستان و بلوچستان، تهران، گلستان، یزد، مرکزی، خوزستان، چهارمحال وبختیاری، گلستان، البرز، گیلان و کردستان برگزار می شود..

کد خبر 3770243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha