۲۵ شهریور ۱۳۹۵، ۱۶:۵۹

معاون دام وطیور وزیر جهاد کشاورزی:

لبنیات ایران به ۳۰ کشور صادر می شود/ تولید ۹ میلیون لیتر شیر

لبنیات ایران به ۳۰ کشور صادر می شود/ تولید ۹ میلیون لیتر شیر

دامغان - معاون دام و طیور وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه لبنیات ایران به ۳۰کشور صادر می شود، گفت: ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تن شیر در کشور تولید می شود که از این میزان ۶۰۰ هزار تن صادر می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن رکنی بعدازظهر پنج شنبه در همایش یک روزه تخصصی توسعه بخش کشاورزی استان سمنان با حضور استاندار نجف و بیش از ۳۰۰ نفر از فعالان، سرمایه گذران و کارشناسان بخش کشاورزی به میزبانی تالار همایش های مرکز علمی کاربردی رسول اکرم (ص) شهرستان دامغان افزود: جمهوری اسلامی ایران همکاری خوبی با کشور عراق دارد و این مراوده اقتصادی در حال تقویت شدن است.  

وی با اشاره به تولید ۲۰۰ میلیون تن گوشت مرغ در کشور که از این میزان ۳۰۰ هزار تن صادر می شود، اضافه کرد: ۵۰ درصد از شیر استحصال شده از حدود یک هشتم دام موجود در کشور تامین می شود.   

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به واردات ۸۰ میلیارد دلاری تولیدات کشاورزی به کشور طی سال گذشته خاطر نشان کرد: رقمی معادل هشت میلیارد دلار نیز واردات محصولات کشاورزی را شاهد بودیم.

رکنی با اشاره به اینکه در پنج ماهه نخست سال جاری دو میلیون تن صادرات محصولات کشاورزی داشتیم، افزود: ارزش میزان صادرات محصولات کشاورزی در این مدت رقمی معادل دو میلیارد دلار بوده است.  

وی از رشد ۱۲ درصدی صاردات محصولات کشاورزی در پنج ماهه نخست سال جاری خبر داد و تصریح کرد: با برنامه ریزی های جدید امیدواریم روز به روز شاهد رشد صاردات این محصولات باشیم.

کد خبر 3770321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ن م ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۸
      0 0
      آفرین آفرین شیر صادر کنید، قیمت شیر تو خارج هم اندازه ایرانه? این همه میگید مصرف آب و برق چند برابر فلان کشور دنیاست يبار هم بگید قیمت شیر تو ایران چند برابر خارج از کشور است.،اون وقت میان میگن که مصرف نوشابه بالاتر از شیره، مردم باید مصرفشون رو درست کنند،وقتی نوشابه از شیر هم ارزون تره،هم دو لیوان بیشتر داره،