۲۶ شهریور ۱۳۹۵، ۰:۴۴

پس از تشرف به دین مبین اسلام؛

سفیر انگلیس در عربستان سعودی برای انجام مناسک حج راهی مکه می‌شود

سفیر انگلیس در عربستان سعودی برای انجام مناسک حج راهی مکه می‌شود

«سیمون کالینز» سفیر انگلستان در عربستان سعودی پس از تشرف به دین اسلام، برای انجام مناسک حج به همراه همسر مسلمان خود راهی مکه می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری راشاتودی، «سیمون کالینز» سفیر انگلستان در عربستان سعودی پس از سالها فعالیت در مناصب دیپلماتیک در کشورهای اسلامی از جمله عراق و سوریه، با تأیید خبر تشرف خود به دین مبین اسلام اعلام کرد که در مناسک حج امسال شرکت خواهد کرد.

سفیر انگلیس که همسر وی یک مسلمان اهل سوریه است، نخستین دیپلمات انگلیسی است که مناسک حج را در شهر مکه بجا می آورد.

گفتنی است که کالینز پس از تشدید جنگ داخلی در سوریه طی سالهای ۱۲-۲۰۱۱ و ترک پست نمایندگی انگلیس در این کشور، به سمت سفیر انگلیس در عربستان سعودی منصوب شد. وی علاوه بر فعالیت در سمت سفیر انگلیس در قطر، سابقه عضویت در هیأتهای دیپلماتیک انگلیس در کشورهای بحرین، تونس، هند، اردن و دبی را در کارنامه حرفه ای خود دارد.

مقامات مسجدی در شرق لندن در گفتگو با روزنامه تایمز ابراز امیدواری کردند که کالینز «تجربه اخیر خود از مناسک حج را با همکاران غیرمسلمان خود در سفارت انگلیس سهیم گردد» و معتقدند که «موقعیت بی همتای» کالینز می تواند در روابط میان اسلام و جهان غیر مسلمانان بسیار مهم و حیاتی باشد.

گفتنی است که پیش از سیمون کالینز، یک نویسنده و دیپلمات انگلیسی با نام «گای ایتون» نیز در دهه ۱۹۵۰ میلادی در حین خدمت در سفارت انگلیس در هندوستان، ‌ترینیداد و غنا به دین اسلام گروید.  

کد خبر 3770472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • حسین ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۶
      0 0
      پشت این مسلمان شدن بچه روباه هم حقه ای نهفته است . آینده ثابت خواهد کرد که این حرکت در راستای تفرقه بین مسلمانان بوده است.
    • حسن پاکرو ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۶
      0 0
      انگلیسیها از تمام راهها برای رسیدن به اهدافشان استفاده میکنند.
    • ناصر ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۶
      0 0
      با سلام رژیم خبیث انگلیس از هر ترفندی برای اجرای سیاستهای مکارانه خود استفاده خواهد کرد تا شری به پا کند،لورنس عربستان را فراموش نکنیم که موجب برقراری حکومت کفر و نفاق وهابیت شده است، لعنت الله علیه