۲۶ شهریور ۱۳۹۵، ۱۱:۰۶

رئیس جمهور پیش از عزیمت به آمریکای لاتین:

شرایط منطقه‌ و جهان نامناسب است/ همه به‌ دنبال صلح و امنیت باشند

شرایط منطقه‌ و جهان نامناسب است/ همه به‌ دنبال صلح و امنیت باشند

رئیس جمهور شرایط امروز منطقه و جهان را نامناسب دانست و تأکید کرد: همگان باید به دنبال برقراری صلح، ثبات و امنیت در منطقه و جهان باشند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، حجت الاسلام حسن روحانی صبح امروز و پیش از عزیمت به آمریکای لاتین در فرودگاه مهرآباد تهران اظهار داشت: در این سفر دیدارهای دوجانبه ای با مقامات ونزوئلا و دیگر سران شرکت کننده در اجلاس سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه پس از شرکت در اجلاس هفدهم سران جنبش غیرمتعهدها برای دیدار دوجانبه با مقامات کشور دوست و انقلابی به کوبا سفر می‌کنیم، افزود: در سفر به کوبا مسائل و موضوعات دوجانبه و مرتبط با اوضاع منطقه آمریکای لاتین با توجه به تاثیرگذاری کوبا در این منطقه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

رئیس جمهور با بیان اینکه شرکت و سخنرانی در هفتاد و یکمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک به منظور بیان دیدگاه ها و نظرات جمهوری اسلامی ایران از جمله اهداف این سفر خواهد بود، افزود: دیدار با علما و متفکران اسلامی و سیاسیون و گفتگو با رسانه ها نیز از دیگر برنامه‌های سفر به نیویورک است.

روحانی با تاکید بر اینکه متاسفانه امروز منطقه و جهان در شرایط مناسبی به سر نمی‌برد، گفت: همگان باید به دنبال برقراری صلح، ثبات و امنیت در منطقه و جهان باشند.

رئیس جمهور با بیان اینکه برای ما امنیت ملی کشورمان در درجه اول و پس از آن امنیت منطقه و جهان حائز اهمیت است، ادامه داد: موضوع و دستور کار اجلاس هفدهم سران غیر متعهدها که با عضویت ۱۲۰ کشور دومین مجمع جهانی پس از سازمان ملل متحد به شمار می رود، صلح ، حاکمیت و همبستگی است.

روحانی تاکید کرد: صلح، عدم مداخله در حاکمیت ملی کشورها و رایزنی و همفکری در راستای حل و فصل مسائل جهان در حال توسعه برای جمهوری اسلامی ایران حائز اهمیت است.

وی ابراز امیدواری کرد در جریان این سفر، علاوه بر تبیین دیدگاههای جمهوری اسلامی ایران در مجامع عمومی، بتوانیم گام های مثبتی در ارتقا روابط دوجانبه با کشورهای دوست برداریم.

کد خبر 3770590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha