۲۶ شهریور ۱۳۹۵، ۱۴:۵۶

امام جمعه بوشهر:

ائمه جمعه دلسوزانه سخن می‌گویند/ هر جا ضعفی باشد باید گفته شود

ائمه جمعه دلسوزانه سخن می‌گویند/ هر جا ضعفی باشد باید گفته شود

بوشهر - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: صحبت های مراجع و ائمه جمعه درباره مسایل سیاسی خیر خواهانه و دلسورانه است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های نمازجمعه این هفته با گرامی‌داشت دهه امامت و ولایت اظهار داشت: سبک زندگی اسلامی به گفته امیر مومنان حضرت علی (ع) هفت رکن دارد.

وی با بیان اینکه عقلانیت دینی اولین رکن زندگی اسلامی است افزود: در این رکن فرد مسلمان عقلانیت دین را برای اساس زندگی خود طراحی می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر بیان کرد: آبروداری و آبرومندی، تلاوت قرآن و عمل کردن به آن، دوستداری دوستداران خدا، حق آل محمد (ص)، پاسداشتن حقوق مردم و مردم داری از دیگر رکن های زندگی اسلامی از دید حضرت علی (ع) است.

امام جمعه بوشهر به صحبت‌های مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولان آمار اشاره کرد و گفت: آمار سهم مهمی در عرصه برنامه‌ریزی کشور دارد چرا که با بررسی آمارها و امکانات است که برنامه ریزی آینده طراحی می شود.

مسئولان در ارائه آمار دقت کنند

صفایی عنوان کرد: دادن آمار غلط یکی از گناهان کبیره است؛ چرا که موجب اشکال در برنامه ریزی کلان کشور می شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر بیان کرد: مسئولان دقت کنند آمارهای مختلف و متفاوت ارایه نشود و بررسی کنند که برخی آمارهای متفاوت در یک حوزه به چه دلیل است.

وی با میلاد امام هادی (ع)  اشاره کرد و افزود: امام هادی (ع) امامی با فضایل و عنایت بودند که در سخت ترین شرایط تاریخی توانستند اسلام را نجات دهند.

روز غدیر راه را برای آیندگان مشخص کرد

نماینده ولی فقیه در استان همچنین به روز عید غدیر که روز امامت و ولایت نام‌گذاری شده است اشاره کرد و بیان داشت: در روز عید غدیر راه برای آیندگان مشخص شد و هدایت بشریت را دست عترت که در صدر آن حضرت علی(ع) است بیان کردند.

صفایی به همراهی تمامی مراکز فرهنگی، مساجد، هیئت‌ها و حوزه های علمیه با بنیاد غدیر در برگزاری هرچه بهتر برنامه های این هفته تاکید کرد و اظهار داشت: همه عوامل تلاش کنند که با اجرای برنامه های مختلف در این هفته فضایی پر از معرفت و عطر علوی در استان داشته باشیم.

وی به هفته دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: این دفاع حماسه ای بی نظیر در طول تایخ بوده است و با اینکه در ابتدای حیات انقلاب با همکاری استکبار طراحی شد اما این تهدیدات و تهاجمات به فرصت تبدیل کردند.

جوانان تحصیلات مرتبط هسته‌ای را دنبال کنند

نماینده ولی فقیه در استان گفت: آنها که اکنون با گزینه حمله نظامی مردم ایران را تهدید می کنند اگر جرات دارند حمله کنند که مردم ایران بار دیگر نشان دهند پرونده نابودی شما به چه شکل است.

وی به احداث دو رآکتور جدید در شهر بوشهر اشاره کرد و عنوان داشت: این احداث یک فرصت تاریخی را برای استان بوشهر به وجود می‌آورد و این شرایط خاص بیانگر یک موقعیت جغرافیایی، امنیتی، سیاسی و علمی این جغرافیا است.

امام جمعه بوشهر خطاب به جوانان عنوان کرد: جوانان تحصیلات مرتبط هسته‌ای را دنبال کنند.

وی همچنین عنوان کرد: مسئولان نیز با راه‌اندازی دانشگاه‌ها، مراکز فنی و حرفه‌ای و اولویت قرار دادن جذب نیروهای بومی به اشتغال جوانان استان کمک کنند.

صفایی بوشهری با تشکر از مدیریت نیروگاه اتمی خاطرنشان کرد: پس از درخواست ما روند ساخت دبیرستان هسته‌ای آغاز شد و امیدواریم در آینده شاهد ساخت دانشگاه، بیمارستان و مراکز هسته ای دیگر در استان باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با تشکر از نیروی دریایی به ویژه موسسه شهید محلاتی به دلیل ساخت شناور با فن‌آوری‌های نوین در بوشهر گفت: با ساخت این شناور مایه عزت استان شدند و باید تلاش کنند با آموزش‌های نیروهای بومی در زمینه‌های کارگری، تکنسین و مهندسی به اشتغال جوانان در این بخش نیز کمک کنند.

 هر جا ضعفی باشد باید گفته شود

وی گفت: برخی مسئولان در صحبت‌های خود حرف‌هایی را بیان کردند که مورد تامل است؛ آنها بیان کردند که ائمه جمعه بیشتر در حوزه های اخلاقی، سیاست و دیانت صحبت کنند و وارد مسایل تخصصی نشوند.

صفایی بوشهری در پاسخ به این صحبت ها عنوان کرد: ائمه جمعه خود می‌دانند که چگونه صحبت کنند و نیاز ندارند با اموری که مرتبط با خود است آنها را راهنمایی کنند.

نماینده ولی فقیه در استان خاطر نشان کرد: مگر صحبت کردن در خصوص مسایل سیاسی در حوزه کار ائمه نیست، اگر قرار دادی دارای ضعف است ائمه نباید صحبت کند؟

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه این صحبت‌ها بوی محدودیت می‌دهد عنوان کرد: ائمه جمعه دلسوزانه سخن می‌گویند و این صحبت‌ها شبیه صحبت‌های روشنفکر نماهای صدر مشروطیت است.

صحبت‌های ائمه جمعه دلسورانه است

صفایی بوشهری گفت: اگر نمایندگاه ولی فقیه صحبتی را می‌گویند با مشورت کارشناسان و متخصص است و در خصوص این قراردهای پولشویی بسیاری از این بزرگان آن را ضعیف تشخیص دادند.

وی با بیان اینکه برخی ائمه جمعه دارای تحصیلات عالیه هستند گفت: صحیح نیست در خصوص اظهار نظر آنها به این گونه صحبت شود چرا که صحبت های مراجع و ائمه جمعه درباره مسایل سیاسی خیر خواهانه و دلسورانه است.

امام جمعه بوشهر افزود: امیدواریم این افراد صحبت های خود را پس بگیرند چرا که ائمه جمعه هرگاه خیر نظام، انقلاب و مردم را دیدند صحبت می کنند.

کد خبر 3770746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha