۲۷ شهریور ۱۳۹۵، ۱۳:۱۸

معاون سیاسی امنیتی استاندار سمنان:

مسئولان فرهنگی سمنان برای مقابله با اعتیادبرنامه ارائه دهند

مسئولان فرهنگی سمنان برای مقابله با اعتیادبرنامه ارائه دهند

سمنان-معاون سیاسی امنیتی استاندار سمنان، گفت: یکی از راه های مبارزه با پدیده اعتیاد، فرهنگ سازی است لذا از مسئولان نهاد های فرهنگی استان می خواهیم در این باره برنامه های خود را ارائه دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود قنبری صبح شنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان سمنان به میزبانی استانداری، ضمن اشاره به ضرورت مقابله با پدیده شوم اعتیاد در جامعه به خصوص در بین جوانان و بانوان، ابراز داشت: وقتی با نگاهی به آمار می توانیم در یابیم که درصد قابل توجهی از جرایم کیفری مانند قتل، سرقت، موارد منکراتی، قاچاق، خشونت خانوادگی و نزاع با مواد مخدر در ارتباط است، باید برای کنترل و کاهش آسیب های این پدیده شوم، چاره ای بیاندیشیم.

وی با بیان اینکه تولیدات فاخر فرهنگی با همراهی مسئولان نهاد های فرهنگی استان می تواند راهی به سوی مقابله با پدیده شوم اعتیاد باشد،افزود: مواد مخدر جامعه ما را از درون مورد تاثیر قرار می دهد و زمانی که مواد مخدر وارد جامعه می شود، بسیاری از فسادها و جرایم نیز همراه با آن رخ می دهد.

گسترش اعتیاد نقشه شوم دشمنان است

معاون سیاسی امنیتی استاندار سمنان با اشاره به آثار سوء اعتیاد بر تمام اقشار جامعه، گفت: با نگاهی به آمار ارائه شده از سوی مراجع بهداشتی و درمانی می توان دریافت که ۶۸درصد معتادان در معرض هپاتیت و ایدز هستند و این قشر به تنهایی ۶۰درصد از جرایم کل کشور را انجام می دهند، لذا در این شرایط دیگر نمی توان گفت مشکل یک معتاد، مشکل شخصی اوست چراکه جامعه نیز تحت الشعاع قرار خواهد گرفت.

قنبری با بیان اینکه طراح اصلی مواد مخدرهمزمان با ۸۰سال پیش، کشور انگلستان بود که با ترغیب کشورهای خاورمیانه برای کاشت مواد مخدر، اراده مردم را در مقابل خود کم کرد، ابراز داشت: آمریکا نیز با ساخت گروه های تکفیری، طالبان، القاعده و داعش از کاشت مواد مخدر در کشورهای خاورمیانه حمایت کرده و مدام در حال دامن زدن به این مقوله است.

وی افزود: آمریکا و متحدانش به ظاهر سخنانی زیبا بر زبان می آوردند که در آن تولید و توزیع مواد مخدر را امری نکوهیده می خوانند اما در واقع این سخنان چیزی نیست جز یک خوراک تبلیغاتی ساده و بچگانه برای استفاده داخلی که نباید فریب آن را خورد.

سالانه۵۰۰تن مواد مخدر در کشور کشف می شود

معاون سیاسی امنیتی استاندار سمنان با باین اینکه سالانه۵۰۰تن مواد مخدر در کشور کشف می شود، گفت: تلاش مسئولان ما در قبال محدود ساختن مواد مخدر ستودنی است و امروز ما با افتخار می توانیم بیان کنیم که کشورمان در راس مبارزان با مواد مخدر دنیا قرار دارد.

قنبری با بیان اینکه تعداد شهدای مرزی ایران اسلامی گواه عزم راسخ مبارزه با مواد مخدر است، گفت: با وجود تلاش های بسیار زیاد ایران برای مبارزه با مواد مخدر، مافیای مواد مخدر از امکانات و منابع مالی زیادی برخوردار هستند که باید با عزمی جدی، همراهی همه دستگاه های اجرایی، خدماتی، قضایی، انتظامی، فرهنگی و ... دربرابر آن ایستاد.

وی افزود: یکی دیگر از عوامل مهم در مبارزه با مواد مخدر فرهنگ سازی است که این مقوله نیز باید مورد توجه مسئولان نهاد های فرهنگی استان قرار بگیرد.

فرهنگ سازی راه نخست مقابله با اعتیاد

معاون سیاسی امنیتی استاندار سمنان با بیان اینکه فرهنگ سازی راه نخست مقابله با اعتیاد، گفت: در سال های اخیر به نسبت دوران حکومت طاغوت، حضور و وجود مواد مخدر در جامعه بسیار کم شده و این امر باعث کاهش تقاضای مصرف در بین ایرانیان است چرا که تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، کاشت، مصرف و فروش مواد مخدر آزاد بود.

قنبری با بیان اینکه ایران اسلامی در سایه نظام مقدس ولایت فقیه در اقتدار و امنیت ادامه حیات می دهد، ابراز داشت: بر طبق آمار در ١٥ سال اخیر، مقوله اعتیاد در کشور رشد نداشته و می توان گفت این بیماری تحت کنترل است اما بازهم باید در مبارزه با این پدیده شوم کمر همت بست و کار را تمام شده ندانست چرا که دشمنان هرلحظه به دنبال غفلت ما هستند.

وی افزود: برای مبارزه با اعتیاد علاوه بر فرهنگ سازی و اموزش در مدارس، دانشگاه ها و مجامع عمومی می بایست نیم نگاهی نیز به روستاها داشت تا نگرش مثبت برخی از افراد برای مصرف مواد مخدر کاهش یابد چرا که امروز متاسفانه هستند افرادی که با اطلاعات نا کافی برخی مواد مخدر سنتی را به مقوله درمان پیوند می زنند.

کد خبر 3771449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha