۲۷ شهریور ۱۳۹۵، ۱۴:۰۲

معاون فرهنگی ارشاد اسلامی همدان خبر داد:

برگزاری آیین بزرگداشت شهریار در همدان/چاپ ۱۲۲ عنوان کتاب

برگزاری آیین بزرگداشت شهریار در همدان/چاپ ۱۲۲ عنوان کتاب

همدان- معاون فرهنگی و هنری ارشاد اسلامی استان همدان از برگزاری آیین بزرگداشت شهریار و روز شعر و ادب فارسی در همدان خبر داد.

مجید فروتن در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: آئین بزرگداشت شهریار همزمان با روز شعر و ادب پارسی در مجتمع شهید آوینی همدان برگزار می شود.  

وی با بیان اینکه امروز مصادف با روز شعر و ادب پارسی و بزرگداشت شاعر فرهیخته شهریار است و برنامه ای به همین منظور در همدان برگزار می شود، گفت: سخنرانی در خصوص شخصیت این شاعر همراه با مراسم شعرخوانی در مجتمع شهید آوینی همدان برنامه ریزی شده است.

معاون فرهنگی هنری ارشاد اسلامی استان همدان افزود: این مراسم از ساعت ۵ تا ۷ بعداز ظهر امروز شنبه در مجتمع فرهنگی هنری شهید آوینی همدان برگزار می شود.  

مجید فروتن همچنین در خصوص کتابهای چاپ شده از آغاز امسال تاکنون در استان همدان افزود: تعداد ۱۲۲ عنوان کتاب از ابتدای سال جاری تا کنون در استان همدان به چاپ رسیده که سهم حوزه ادبیات ۲۰ درصد از این تعداد بوده است.  

فروتن کتابهای چاپ شده حوزه ادبیات در سال ۹۵ را شامل حوزه های شعر و داستان نویسی وتحقیقات ادبی دانست و افزود: این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته تغییر محسوسی نکرده است.  

معاون فرهنگی هنری ارشاد اسلامی استان همدان همچنین از پرداخت تسهیلات ویژه چاپ کتاب به نویسندگان سخن گفت و افزود: با توجه به اینکه برای اولین بار مجوز چاپ کتاب را خود استان صادر می کند در صورت تامین اعتبار تسهیلات نیز برای چاپ کتاب در نظر گرفته شده است.

وی همچنین شرایط اعطای این تسهیلات را چاپ شدن کتاب در سال ۹۵، برای اولین بار و توسط نویسندگان همدانی عنوان کرد.

کد خبر 3771485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha