۲۷ شهریور ۱۳۹۵، ۱۴:۱۸

مدیرعامل کانون بازنشستگان ذوب آهن اصفهان مطرح کرد:

بی‌اعتنایی ذوب آهن به بازنشستگان این کارخانه

بی‌اعتنایی ذوب آهن به بازنشستگان این کارخانه

اصفهان- مدیرعامل کانون بازنشستگان ذوب آهن اصفهان گفت: یکی از وظایف ذوب آهن حمایت از بازنشستگان این کارخانه است اما این شرکت، وظیفه خود را نادیده گرفته و به وضعیت کارمندان بی اعتنا است.

مجتبی احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: مشکلات بازنشستگان ذوب آهن که قانوناً بر عهده این کارخانه است امروز بسیارسخت وغیرقابل تحمل شده است.

 وی بیان داشت: بی اعتنایی ذوب آهن به وضعیت بازنشستگان این کارخانه، باعث شده که این افراد با مشکلات عدیده‌ای مواجه و سردرگم شوند.

مدیرعامل کانون بازنشستگان ذوب آهن اصفهان اعلام کرد: هزینه‌های درمان از اواخر سال ٩٣ برعهده خود بازنشستگان گذاشته شده است و این افراد با حقوق اندک، این هزینه ها را پرداخت می کنند اما کارخانه یک ریال هم از آنها حمایت نمی کند.

وی با اشاره به اینکه اداره درمان ذوب آهن هیچ قراردادی با بازنشستگان منعقد و راهکاری برای رفع مشکل درمان بازنشستگان مشخص نمی‌کند، بیان داشت: تا پایان سال ۹۴، هزینه‌ای که باید ذوب آهن به علت درمان به بازنشستگان می پرداخت، ۶۸ میلیارد تومان بود که تاکنون هیچ اقدامی در این حوزه انجام نشده است.

احمدی تاکید کرد: به تازگی بیمارستان پولادشهر که برای درمان بازنشستگان در نظر گرفته‌ شده بود، به صورت هیأت امنایی ادراه می شود و به همین لحاظ تعرفه‌های پزشکی ، دارویی و غیره به شدت افزایش یافته و این در حالی است که تعرفه‌های بیمارستان‌های شخصی و پیشرفته تهران نیز به این میزان نیست.

وی گفت: این در حالی است که بیمه عمر و حوادث بازنشستگان هم برعهده ذوب آهن است اما این شرکت نیز به این موضوع بی اعتنا است که عواقب این بی توجهی ها را باید ذوب آهن بپردازد.

مدیرعامل کانون بازنشستگان ذوب آهن اصفهان گفت: دولت همچنان مانده بدهی خود را به صندوق فولاد پرداخت نکرده و وقت‌کشی را پیشه خود کرده و مشکلات مشارکین صندوق یاد شده را برطرف نمی کند.

وی بیان داشت: در برنامه ششم توسعه، مقرر شده که صندوق بازنشستگی فولاد با تمام دارائی آن، به تأمین اجتماعی واگذار شود.

احمدی اضافه کرد: در صورت حفظ شخصیت حقوقی و پایداری همه قوانین و درمان بازنشستگان حاضر هستیم که زیر نظر تامین اجتماعی برویم اما در غیر این صورت این درخواست قابل قبول نیست.

وی گفت: هیئت امنای صندوق فولاد و وزیر کار باید احکام تکمیلی سال ۹۱ را صادر کنند که طی پنج  سال گذشته ارزش ریالی آن تفاوت فاحشی پیدا کرده است.

کد خبر 3771504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha