۲۷ شهریور ۱۳۹۵، ۱۴:۱۸

استاندار هرمزگان:

۲۰۹ مدرسه حاشیه جاده ای در هرمزگان باید ایمن سازی شود

۲۰۹ مدرسه حاشیه جاده ای در هرمزگان باید ایمن سازی شود

بندرعباس - استاندار هرمزگان با بیان اینکه ۲۰۹ مدرسه در حواشی جاده‌های بین‌شهری استان داریم، تاکید کرد: در این راستا به امر ایمن سازی عبور و مرور پیرامون این مدارس توجه بیشتری شود.

به گزارش خبرنگار مهر، جاسم جادری ظهر شنبه در نشست شورای ترافیک استان هرمزگان که با محوریت بازگشایی مدارس برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد قربان و غدیر، اظهار داشت: امسال ۳۱۲ هزار دانش‌آموز در هرمزگان به سر کلاس‌های درس می‌روند و روز نخست مدرسه برای دانش‌آموزان و خانواده‌ها روزی مهم و سرنوشت ساز است که باید تمام تلاش خود را برای بازگشایی هر چه بهتر مدارس به کار گیریم کما اینکه تمامی امکانات برای این امر بسیج شده است.

وی ادامه داد: دستگاه‌ها در خصوص اموری همانند برق، حفاری و مسایل این چنینی، باید به طور خودکار وظایف خود را در این قبال انجام دهند.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه تا ۱۵ شهریور باید تمامی حفاری‌های سطح شهرهای استان باید به اتمام می‌رسید، یادآور شد: گزارش‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد کماکان برخی از حفاری‌ها نیمه‌تمام مانده است که با توجه به بازگشایی مدارس باید هرچه سریعتر به اتمام برسند.

جادری تصریح کرد: در حوزه حمل و نقلی و جابجایی دانش ‌آموزان نیز گزارش‌های خوبی ارائه شده است، اما باید بازهم تلاش کرد تا به طور اصولی و سازمان ‌یافته ضمن افزایش کیفیت به امر ایمنی و امنیت نیز توجه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه ۲۰۹ مدرسه در حواشی جاده‌های بین‌شهری استان داریم، تاکید کرد: در این راستا به امر ایمن سازی عبور و مرور پیرامون این مدارس توجه بیشتری شود.

استاندار هرمزگان گفت: مبحث فرهنگ‌ سازی در جابجایی دانش‌آموزان، هم باید در خانواده‌ها و هم باید در مدارس و آموزش و پرورش توجه شود و در این راه باید متخلفان را از چرخه رسمی جابجایی دانش‌آموزان خارج کرد چرا که دانش ‌آموزان به عنوان امانتی در دست سیستم آموزشی هستند که در محیط خارج مدرسه نیز در مورد آنها مسئول هستیم.

جادری با بیان اینکه پایش تصویری عبور و مرور برای ما در استان حیاتی است، تصریح کرد: نباید این طرح و اجرای آن به این میزان به تاخیر می‌افتاد و از مجریان این طرح می خواهم این موضوع مهم را پیگیری و اجرایی کنند.

کد خبر 3771561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha