۲۷ شهریور ۱۳۹۵، ۱۵:۵۹

پایان نگارش فیلمنامه سریال «آشپزنامه» در هفته جاری

پایان نگارش فیلمنامه سریال «آشپزنامه» در هفته جاری

طراح و سرپرست نویسندگان سریال «آشپزنامه» اعلام کرد که نگارش این اثر در ۵۰ قسمت، اواخر شهریور ماه به پایان می رسد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مجید آسودگان طراح داستان و سرپرست نویسندگان سریال «آشپزنامه» درباره این سریال گفت: فیلمنامه مراحل پایانی نگارش را سپری می کند و اواخر شهریور ماه تمام می شود. در حال حاضر محمد بکایی هم مشغول نگارش دیالوگ نویسی این سریال است. همچنین داود رضایی و ستاره پیرخدری دیگر نویسندگان این سریال هستند.

وی درباره انتخاب نویسندگان این مجموعه افزود: من قبلاً هم با داود رضایی و ستاره پیرخدری کار گروهی انجام داده بودم. این دوستان تحصیلات آکادمیک دارند و به کار گروهی هم اشراف زیادی دارند. آقای بکایی هم چهره شناخته شده ای در حوزه رمان نویسی هستند و ما به دنبال یک همکار دیالوگ نویس تخصصی بودیم که به او رسیدیم که اتفاق خوبی است.

آسودگان درباره فضای کار عنوان کرد: فضای قصه «آشپزنامه» در دوران قاجار می گذرد، اما داستان تخیل ذهن من است و موقعیت های طنز هم دارد، اما اساسا یک ملودرام تاریخی است که البته حتما مخاطب را در جاهایی می خنداند، جنس دیالوگ ها هم با فضای قاجار همخوانی دارد.

این سرپرست نویسندگان درباره دشواری های نگارش سریال «آشپزنامه» توضیح داد: مسلماً این سریال نیازمند پیش تولید سنگین است، زیرا لوکیشن، لباس و فضا نیازمند کار است. ضمن اینکه وقتی ما تجربه زیستی در مقطعی از دوره ای را نداشته باشیم، مسلماً کار نگارش سخت تر می شود و نیازمند به تحقیق و پژوهش است. البته باید تاکید کنم که پژوهش این سریال هم کار سنگینی است و تحقیق همزمان با نگارش آغاز شده و همچنان ادامه دارد، سر گروه پژوهش هم بهاره نوری زاده است.

سریال «آشپزنامه»  به سرپرستی مجید آسودگان در ۴۰ قسمت ۴۵ دقیقه ای در مرکز گسترش فیلمنامه نویسی رسانه ملی به رشته تحریر در می آید.

در خلاصه داستان این سریال آمده است: گلنار دختر نازپرورده و مغرور یکی از حکام گیلان است که شاهزاده ای قجری به بهانه ای به قلعه آنها حمله کرده و همه ساکنان قلعه را کشته و دستگیر می کند. گلنار که موفق به فرار شده با اطلاع از خطری که خانواده اش را تهدید می کند در لباس یک ندیمه به قلعه باز می گردد و...

کد خبر 3771731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha