۲۸ شهریور ۱۳۹۵، ۹:۲۶

روحانی در دیدار با رئیس جمهور اکوادر:

تهران ازهراقدامی برای ثبات قیمت نفت حمایت می کند

تهران ازهراقدامی برای ثبات قیمت نفت حمایت می کند

رئیس جمهور گفت:کاهش قیمت نفت به ضرر تولیدکنندگان نفت است و تهران از هر اقدامی در راستای ثبات بازار و بهبود قیمت نفت با رعایت سهمیه عادلانه برای کشورهای تولید کننده نفت حمایت می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری؛ حجت الاسلام حسن روحانی در این دیدار که عصر شنبه و در حاشیه اجلاس سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در مارگاریتا ونزوئلا برگزار شد ، در دیدار با "رافائل کوره‌آ" رئیس جمهور اکوادور ، با اشاره به اشتراکات گسترده ایران و اکوادور تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران از توسعه همکاری ها در همه حوزه ها با اکوادور استقبال می کند.

وی با ابراز خرسندی از روابط رو به گسترش ایران و اکوادور گفت: پیوند های عمیق دو ملت و دو دولت و اهداف مشترک آنها در کنار اشتراک نظر فراوان دو کشور در مسایل بین المللی و منطقه ای ، ایجاب می کند که در همه حوزه ها روابط خود را بیش از پیش توسعه دهیم.

رئیس جمهور ، لغو تحریمها را فرصت مناسبی برای گسترش روابط دو کشور دانست و گفت: کاملا آمادگی داریم تجربیات و توانمندی های خود را در حوزه های علمی ، فناوری و انرژی در اختیار کشور دوست خود اکوادور قرار دهیم.

روحانی توسعه همکاری های بانکی میان دو کشور را ضروری برشمرد و اظهارداشت: برای ایجاد تحرک در روابط دو کشور بویژه در بخش های خصوصی ، توسعه همکاری های بانکی اهمیت بسزایی دارد.

رئیس جمهور با اشاره به نشست آتی تولیدکنندگان عضو و غیر عضو اوپک در الجزایر تصریح کرد: بی ثباتی و کاهش قیمت نفت به ضرر همه کشورها و بویژه تولیدکنندگان نفت است و تهران از هر اقدامی در راستای ثبات بازار و بهبود قیمت نفت که مبتنی برعدالت، انصاف و رعایت سهمیه عادلانه برای کشورهای تولید کننده نفت باشد، حمایت خواهد کرد.

رئیس جمهور اکوادور نیز در این نشست با بیان اینکه ملت و دولت اکوادور پیوسته مبارزات ملت و دولت ایران را پاس می دارند و همواره در کنار آنها بوده و خواهند بود، گفت: لغو تحریم های ناعادلانه فرصتی برای گسترش بیش از پیش روابط دو کشور است که باید از آن بهره برداری کرد.

"رافائل کوره‌آ" اظهارداشت: اکوادور مصمم به توسعه همکاری ها با جمهوری اسلامی ایران در همه حوزه ها است و در همین ارتباط تقویت همکاریهای بانکی مشترک برای پیشبرد طرح ها و برنامه ها ، ضروری است.

وی همچنین با اشاره به اجلاس آینده صادرکنندگان و تولیدکنندگان نفت در الجزایر گفت: عدالت در بهای نفت ضروری است و همه کشورهای باید برای موفقیت نشست مذکور تلاش کنند.

کد خبر 3772161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha