۲۸ شهریور ۱۳۹۵، ۱۵:۰۸

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان:

۲۵۰۰واحد تولیدی استان سمنان در سامانه بهین یاب ثبت نام کردند

۲۵۰۰واحد تولیدی استان سمنان در سامانه بهین یاب ثبت نام کردند

سمنان- رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان سمنان با بیان اینکه دو هزار و ۴۹۹واحد تولیدی استان برای دریافت تسهیلات در سامانه بهین یاب ثبت نام کردند، گفت: پرونده واحد های متقاضی بررسی می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، بهروز اسودی ظهر یکشنبه در خلال نشست کارگروه رفع موانع تولید استان سمنان به میزبانی استانداری، ضمن بیان اینکه نیمی از واحدهای ثبت نام شده در سامانه بهین یاب به بانک ها معرفی شده اند، ابراز داشت: کار بررسی پرونده یک هزار و ۲۶۰واحد تولیدی استان از میان دو هزار و ۵۰۰واحد ثبت نام شده در بهین یاب به اتمام رسیده و این واحدها برای دریافت تسهیلات به بانک های عامل معرفی شده اند.

وی افزود: یکی از سیاست های دولت یازدهم در مقوله حمایت از تولید و تحقق اقتصاد مقاومتی حفظ وضع موجود در رابطه با واحدهای تولیدی و عدم تعطیلی آنها به دلیل مشکلات مالی و سپس ایجاد واحدهای تولیدی جدید است لذا در استان سمنان بر طبق این سیاست از ابتدای سال تا کنون ۳۱نشست کمیته رفع موانع تولید برگزار شده که این امر در کشور می تواند کم نظیر باشد.

۱۷۸واحد کشاورزی سمنان تسهیلات دریافت می کنند

دبیر کارگروه رفع موانع تولید استان سمنان با بیان اینکه کارگروه رفع موانع تولید متشکل از بانک ها، صنعت، معدن و تجارت، اداره کار، تامین اجتماعی، مالیات، دارایی، شهرک های صنعتی و ... رسالتی جز کمک به واحدهای نیمه تعطیل ندارد، گفت: تا کنون مبلغ پرداختی تسهیلات رفع موانع تولید به یک هزار و ۲۶۰واحد تولیدی متقاضی ۵۶۵میلیارد و ۱۰۰میلیون تومان برآورد می شود.

اسودی با بیان اینکه امیدواریم با پرداخت این تسهیلات بخشی از مشکلات واحدهای تولیدی در بخش کشاورزی و صنعت رفع شود، ابراز داشت: تلاش های خوبی در این زمینه صورت گرفته که امیدواریم شاهد بروز رونق بیشتر در تولید استان باشیم.

وی افزود: بانک های عامل استان سمنان نیز تا کنون با پرداخت ۱۲۰میلیارد تومان تسهیلات به ۱۷۸واحد تولیدی در بخش های مختلف کشاورزی و صنعتی موافقت کرده اند.

۶۶پرونده بخش کشاورزی بررسی شد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان درباره تفکیک واحدهای صنعتی و کشاورزی متقاضی دریافت تسهیلات رفع موانع تولید، گفت: در نشست اخیر پرونده ۶۶ واحد تولیدی بخش کشاورزی برای دریافت هفت میلیارد و ۴۱۱میلیون تومان تسهیلات بررسی شده است.

اسودی با بیان اینکه این واحدها می توانند برای ۱۱۱ نفر اشتغال زایی داشته باشند، بیان داشت: پرداخت تسهیلات رونق تولید در بخش کشاورزی با وجود ظرفیت های موجود این بخش در استان سمنان قطعا می تواند باعث بهبود شرایط اقتصادی و اشتغال زایی شود.

وی درباره بخش صنعت نیز، توضیح داد: پرونده ۱۳ واحد صنعتی بررسی و بیش از ۱۲۳ میلیارد ریال تسهیلات برای رونق این واحدها مصوب شد که با راه اندازی و فعال شدن این واحدها و افزایش ظرفیت تولید آن ها، برای ۱۱۴ نفر شغل جدید ایجاد می شود.

بهین یاب آماده ثبت نام متقاضیان

دبیر کارگروه رفع موانع تولید استان سمنان همچنین گفت: سامانه بهین یاب ویژه واحدهای تولیدی مشکل دار یکی از ابتکارات دولت یازدهم در بخش رفع موانع تولید است که می تواند به تحقق اقتصاد مقاومتی در سایه اقدام و عمل یاری رساند.

اسودی با بیان اینکه تسهیلات رفع موانع تولید می تواند تاثیر بسزایی در تداوم فعالیت واحدهای تولیدی داشته باشد، بیان داشت: امروزه بخش اعظم مشکلات واحدهای صنعتی استان درباره نقدینگی، بیمه، تامین اجتماعی، مالیات، بدهی بانکی، بدهی قبوض بخش انرژی، بدهی کارگری و مطالبات است که امیدواریم بتوانیم بخشی از این مشکلات را در کارگروه رفع موانع تولید بررسی و رفع کنیم.

وی درباره معرفی سامانه بهین یاب نیز توضیح داد: این سامانه مختص واحدهای تولیدی مشکل دار است که می توانند با مراجعه به آن و طرح موانع تولید در این سامانه اینترنتی از تسهیلات دولتی بهره مند شوند.

کد خبر 3772602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha