۲۹ شهریور ۱۳۹۵، ۱۵:۰۵

آغاز نشست فصلی شورای حکام؛

آمانو: ایران به تعهدات خود در برجام عمل کرده است

آمانو: ایران به تعهدات خود در برجام عمل کرده است

مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی در آغاز نشست فصلی شورای حکام اعلام کرد که ایران به تعهدات خود در برجام عمل کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سایت آژانس، «یوکیو آمانو» مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی، در نشست فصلی شورای حکام آژانس در بیانیه مقدماتی خود گفت: ایران به اجرای تعهدات خود در قالب برجام ادامه داده است. گزارش من، خلاصه ای از فعالیتهای آژانس در خصوص اجرای توافقنامه برجام را ارائه می دهد. ایران به اجرای تعهدات خود در قالب برجام ادامه داده است.

وی خاطر نشان کرد: از زمان انتشار گزارش قبلی من، ایران اطلاعات مربوط به فعالیتهای هسته ای خود تحت پروتکل الحاقی را که به صورت موقت توسط ایران اجرا می شود، ‌ارائه داده است و این اطلاعات توسط آژانس بین المللی انرژی اتمی تحت بررسی قرار دارد. آژانس عدم انحراف در فعالیتهای هسته ای اعلام شده ایران را تایید می کند و ارزیابی عدم وجود فعالیتهای اعلام نشده در ایران نیز ادامه دارد.

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی روز جمعه ۱۸ شهریور در تازه ترین گزارش خود در مورد اجرای برجام گزارش پنج صفحه ای خود را در اختیار ۳۵ عضو آژانس بین المللی انرژی اتمی قرار داد.

بر اساس این گزارش رسما اعلام شد که ایران طبق توافق هسته ای (برجام) از سقف تولید اورانیوم با غنای پایین که ۳۰۰ کیلو بود، تجاوز نکرده است.

کد خبر 3773700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha