۳۰ شهریور ۱۳۹۵، ۱۸:۳۶

هند پس از اختلاف با امارات ۶ میلیون بشکه نفت از ایران می‌خرد

هند پس از اختلاف با امارات ۶ میلیون بشکه نفت از ایران می‌خرد

یک رسانه غربی اعلام کرد به دنبال اختلاف هند با امارات پیرامون شرایط خرید، دهلی نو در راستای تأمین ذخایر راهبردی خود تصمیم به خرید ۶ میلیون بشکه نفت از ایران دارد.

به گزار ش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، هند به دنبال اختلاف با امارات اعلام کرد قصد دارد ذخایر راهبردی نفت خود را با خرید ۶ میلیون بشکه نفت از ایران پُر کند.

بر این اساس، به دنبال بن بست در مذاکرات هند با شرکت نفت کشور امارات در خصوص شرایط خرید، این کشور از قصد خود برای خرید ۶ میلیون بشکه نفت از ایران برای تأمین ذخایر راهبردی نفت خود خبر داد.

این رسانه غربی ادامه داد: چنین خریدی توسط سومین وارد کننده بزرگ نفت خام در جهان می تواند تلاش های ایران در راستای گسترش فروش نفت خود در بازارهای جهانی را ارتقاء دهد. این امر به ویژه در زمان کنونی که ایران درپی احیای سهم خود از بازار پس از لغو تحریم های این کشور متعاقب توافق هسته ای با کشورهای ۱+۵ است؛ اقدامی مهم و راهبردی برای تهران به شمار می آید.

سه منبع مطلع که نخواستند نامشان فاش نشود در این رابطه به خبرگزاری رویترز گفتند: هند در ماه اکتبر و نوامبر سال جاری میلادی قریب به ۶ میلیون بشکه نفت خام از شرکت ملی نفت ایران خواهد خرید.

کد خبر 3774418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • مردم ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۰
      0 0
      هند فکر کرده امارات هم مثل ایران پولش را طلب نمیکنه، با شرایطی که هند نفت میخره اما پول نمیده فقط از ایران میتونه بخره
    • سربارسازندگی ۰۰:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
      0 0
      آخه هند هم شد مشتری؟ که اینقدر تو بوق کرنا میکنید اگر پول بده بود که همون عربها نگهش میداشتنند حالا یا باید برنجهای کوفت وزهرماریشون رابخریم یا میره وردست بقیه طلبها
    • مصطفی ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
      0 0
      اینکه خیلی خوبه از ایران نفت میخرن پولشو دو سال دیگه میدن یا بجاش محصولات هندی میفروشن دیگه چی میخوان برادران مهاراجه