۳۱ شهریور ۱۳۹۵، ۱۰:۱۰

همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس؛

نمایش توان نیروهای مسلح کردستان/اعلام آمادگی برای مرزداری دراستان

نمایش توان نیروهای مسلح کردستان/اعلام آمادگی برای مرزداری دراستان

سنندج – همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس و طی مراسمی در شهر سنندج، شماری از یگان های نمونه نیروهای مسلح مستقر در استان کردستان توان رزمی، دفاعی و زرهی خود را به نمایش گذاشتند.

به گزارش خبرنگار مهر، صبح امروز و همزمان با ۳۱ شهریور ماه رژه یگان های نمونه نیروهای مسلح مستقر در استان کردستان در شهر سنندج با حضور مدیران، مسئولان و اقشار مختلف مردم برگزار شد.

در مراسم رژه امسال بار دیگر فرزندان مردم کردستان در قالب نیروهای مسلح ثابت کردند که آماده اند تا ضمن پاسداری از انقلاب اسلامی ایران، از مرزهای کشورمان در کردستان به بهترین شکل ممکن حراست کنند.

در جریان برگزاری این مراسم علاوه بر سخنرانی فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۲۸ پیاده کردستان، استاندار کردستان نیز در خصوص اهمیت دفاع مقدس و همچنین آمادگی نیروهای مسلح سخنرانی کرد.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۲۸ پیاده کردستان در این مراسم اظهار داشت: دفاع مقدس برگ زرینی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران است که امروز با الهام گرفتن از تجربیات آن دوره نیروهای مسلح کشور در اوج اقتدار و عزت قرار دارند.

ابوالفضل برزگری با اشاره به رشادت های صورت گرفته در ایام هشت سال دفاع مقدس، بیان کرد: باید رشادت های آن دوران پر افتخار به نسل های کنونی و فردای کشور انتقال داده شود و جوانان و نوجوانان در جریان باشند که برای حفظ و تداوم انقلاب اسلامی ایران چه رشادت های صورت گرفت.

وی گفت: انتقال رشادت های صورت گرفته از سوی ملت ایران اسلامی به ویژه رزمندگان جان بر کف به نسل جوان باعث می شود تا آنها نیز با احساس مسئولیت بیشتری در راستای حفظ انقلاب اسلامی وارد عرصه شده و برای تداوم این راه جانفشانی کنند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لاشکر ۲۸ پیاده کردستان ادامه داد: پیروزی اسلام بر کفر از جمله وعده های الهی است و بدون شک هشت سال دفاع مقدس نیز نتیجه این وعده الهی بود که با صبر و استقامت نیروهای مسلح و مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی به نتیجه رسید و دشمن شکست خورد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در این مراسم، با اشاره به رشادت های مردم استان کردستان در پاسداری از انقلاب اسلامی ایران، افزود: مردم همیشه در صحنه کردستان باید بدانند که فرزندان آنها در نیروهای مسلح مستقر در استان آماده جانفشانی و حراست از مرزهای جمهوری اسلامی ایران هستند.

برزگری گفت: نیروهای مسلح مستقر در استان کردستان در آمادگی کامل به سر می برند و هر گونه تحرک دشمن را رصد کرده و در کوتاهترین زمان ممکن سخت ترین جواب را به آن خواهند داد.

وی با اشاره به همراهی و همگامی مردم با نیروهای مسلح به ویژه در استان کردستان، اظهار داشت: نیروهای مسلح فرزندان همین مردم هستند و به همین دلیل مردم همواره پشتیبان آنها بوده و در مسیر دفاع از نظام اسلامی و انقلاب نیز برای جانشفانی آماده اند.

بعد از سخنرانی استاندار کردستان نوبت به اجرای حرکات نمایشی از سوی یگان های نمونه نیروهای مسلح مستقر در استان کردستان رسید و سپس یگان های نمونه پیاده و زرهی هم توان دفاعی و رزمی خود را به نمایش گذاشتند.

در جریان برگزاری این رژه همچنین یگان های نمونه ارتش، فرماندهی انتظامی و مرزبانی، بسیج و سپاه بیت المقدس کردستان از مقابل جایگاه رژه رفتند و توان رزمی و دفاعی خود را به نمایش گذاشتند.

در مراسم امسال در شهر سنندج همچنین شماری از خانواده های معظم شهدا و ایثارگران به همراه شماری از اعضای سازمان پیشمرگان مسلمان کرد نیز حضور داشتند.

کد خبر 3774800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha