۳۱ شهریور ۱۳۹۵، ۱۱:۴۳

استاندار گیلان:

اقتدار نیروهای مسلح ضامن حفظ آرامش در کشور است

اقتدار نیروهای مسلح ضامن حفظ آرامش در کشور است

رشت- استاندار گیلان با اشاره به لزوم بهره مندی از اقتدار دفاعی در کشور گفت: نیروهای مسلح حافظ امنیت ایران بوده و تقویت این نیرو، تضمین کننده امنیت کشور است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد علی نجفی در مراسم صبحگاه مشترک نیروهای مسلح واقع در گیلان که صبح چهارشنبه همزمان با نخستین روز از هفته دفاع مقدس برگزار شد، اظهار کرد: هفته دفاع مقدس فرصتی با ارزش برای یادآوری و مرور خاطرات جانفشانی ها و ایثارگری های جوانانی است که برای حفظ خاک وطن و دفاع از آرمان های انقلاب با دشمن جنگیدند.

وی افزود: بعد از پیروزی انقلاب دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران با این فکر که با جنگ تحمیلی می توانند جریان انقلاب را از حرکت نگه دارند به کشور ما حمله کردند اما حضور مقتدرانه همراه با ایمان و عشق به وطن اقشار مختلف مردم و نیروهای مسلح در جبهه های نبرد حق علیه باطل، نقشه دشمنان را نقش بر آب کرد.

استاندار گیلان خاطرنشان کرد: در سایه این وحدت و همدلی بود که دشمن نتوانست حتی یک وجب از خاک کشور را تصرف و مسیر انقلاب را منحرف کند.

لزوم برخورداری از تجهیزات مدرن دفاعی

نجفی در بخش دیگری از سخنان خود به پیشرفت های به دست آمده در حوزه دفاعی کشور اشاره کرد و گفت: مجهز بودن به تجهیزات مدرن دفاعی حق هر کشوری بوده و تجربه هشت ساله جنگ ایران و عراق به دنیا ثابت کرد که هیچ گاه کشور ما آغاز کننده جنگ نبوده و نخواهد بود.

وی اشرافیت نیروهای مسلح به مسائل جهانی و منطقه ای را یکی از ضروریات دانست و تأکید کرد: مجهز بودن کشور ما به فناوری های روز دفاعی و اشرافیت بر مسائل نه تنها عامل تهدید در منطقه محسوب نمی شود که حتی در بسیاری از مسائل باعث خنثی شدن تهدیدها شده است.

استاندار گیلان در ادامه به اقتدار نیروهای مسلح در منطقه اشاره کرد و افزود: قدرت نظامی ایران به حدی رسیده که هیچ دشمنی جرأت حمله به کشور را نداشته و هرگونه تهدید برای امنیت کشور در خارج از مرزها خنثی می شود.

نجفی به دلاورمردی های شهدای مدافع حرم نیز اشاره کرد و گفت: امنیت داخلی کشور مرهون اقتدار نیروهای مسلح در خارج از مرزها است.

وی امنیت را زمینه ساز پیشرفت کشور خواند و افزود: اگر در خارج از مرزها جلوی دشمن گرفته نشود، بی تردید امنیت داخلی کشور به مخاطره خواهد افتاد.

استاندار گیلان خاطرنشان کرد: امنیت کشور در گرو قدرت نظامی و سربلندی نیروهای مسلح بوده و اگر این اقتدار حفظ شود، امنیت و آرامش حاکم بر جامعه ادامه داشته و هر روز بیشتر می شود.

کد خبر 3774982

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha