۳۱ شهریور ۱۳۹۵، ۱۴:۴۲

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی:

بخش کشاورزی یکی از موفق‌ترین بخش‌ها در حوزه اقتصاد مقاومتی است

بخش کشاورزی یکی از موفق‌ترین بخش‌ها در حوزه اقتصاد مقاومتی است

بیرجند- رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه امروز با مبارزه خاموش در مباحث اقتصادی درگیر هستیم، گفت: بخش جهاد کشاورزی یکی از موفق‌ترین بخش‌ها در حوزه اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش خبرنگار مهر، هاشم ولی پور مطلق پیش از ظهر چهارشنبه در جمع کارکنان جهاد کشاورزی و تجلیل از ایثارگران و جانبازان این سازمان که به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار شد، اظهار کرد:  نسل آینده از موفقیت‌های هشت سال دوران دفاع مقدس به عنوان چراغ راهی برای حفظ امنیت و آرامش نظام استفاده خواهند کرد.

وی  با بیان اینکه اگر ایثارگری شهدا و جانبازان در هشت سال دفاع مقدس نبود امنیت و نفوذ امروز نظام وجود نداشت، بیان کرد: اگر امروز ادعای طرح یک ایدئولوژی موفق در جهان را داریم به خاطر موفقیت‌های کشور در دفاع مقدس است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه امروز دامنه نفوذ نظام جمهوری اسلامی در جهان بی‌سابقه است، عنوان داشت: این‌ها به برکت داشتن تجهیزات نظامی نبود بلکه به یمن تفکری بود که مشارکت مردم در دفاع مقدس بر آن مهر تأیید زد.

ولی پور مطلق به نقش بی‌بدیل جهاد سازندگی و جهاد کشاورزی  در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: مجموعه جهاد کشاورزی یا همان جهاد سازندگی سابق خدمات اثربخشی در دوران دفاع مقدس داشت و ما امروز باید قدردان خدمت در این مجموعه باشیم.

جنگ خاموش در حوزه اقتصادی

وی  با بیان اینکه امروز در آغاز یک مبارزه جدید هستیم، بیان داشت: در دوره‌ای از انقلاب تمام هم و غم مردم پیروزی در جنگ بود اما امروز با مبارزه خاموش در مباحث اقتصادی درگیر هستیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی ادامه داد: امروز هر یک از ما وظیفه داریم که روحیه و فرهنگ ایثارگری را در مجموعه جهاد کشاورزی زنده نگه‌داریم.

ولی پور مطلق با اشاره به اینکه جهاد کشاورزی در عرصه مبارزه شرایط خوبی را رقم زده است، عنوان داشت: بخش جهاد کشاورزی یکی از موفق‌ترین بخش‌ها در حوزه اقتصاد مقاومتی است.

وی همچنین به رشد ۵.۷ درصدی اقتصادی در بخش کشاورزی اشاره کرد و افزود: بخش کشاورزی بالاترین رشد اقتصادی کشور را در سال گذشته داشته است.

کاهش ۱۵۰ میلیون مترمکعبی برداشت از چاه‌های کشاورزی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه امسال برای دومین بار به خودکفایی در تولید گندم رسیده‌ایم، بیان کرد: در حوزه زیرساختی نیز اتفاقات بزرگی طی دو سال گذشته رخ داده است.

ولی پور مطلق همچنین از کاهش ۱۵۰ میلیون مترمکعبی برداشت از چاه‌های کشاورزی در سال گذشته خبر داد و گفت: این در حالی است که با وجود کاهش برداشت آب خرید گندم افزایش داشته است.

کد خبر 3775217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha