۳۱ شهریور ۱۳۹۵، ۱۴:۴۱

رئیس شبکه بهداشت و درمان دیر:

خدمات بهداشت حرفه‌ای به کشاورزان شهرستان دیر ارایه می‌شود

خدمات بهداشت حرفه‌ای به کشاورزان شهرستان دیر ارایه می‌شود

بوشهر - رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر گفت: خدمات بهداشت حرفه‌ای به شاغلین بخش کشاورزی در شهرستان دیّر ارایه می‌شود.

به گزارش خبرگزاریم هر به نقل از دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، عادل مقدس در نشست کمیته بهداشت کشاورزی بابیان اینکه بخش بزرگی از جمعیت شهرستان دیر در بخش کشاورزی فعال‌اند، افزود: با توجه به پوشش جغرافیایی منطقه، وجود مخاطرات و عوامل زیان‌آور مختلف و پراکندگی واحدهای کشاورزی بخصوص در نزدیکی محل زیست شهروندان و بروز بیماری‌های منتقله لازم است با برنامه‌ریزی مناسب در زمینه سلامت مزارع، افزایش پوشش و مراقبت از شاغلین کشاورزی و پیشگیری از بیماری‌ها، با همکاری سازمان‌های مرتبط اقدامات اساسی صورت گیرد.

وی با اشاره به هدف کمیته بهداشت کشاورزی تصریح کرد: هدف از تشکیل این کمیته تأمین، حفظ و ارتقا سطح سلامت کشاورزان با ارایه خدمات بهداشت حرفه‌ای و تشکیل پرونده پزشکی است.

مقدس با تأکید بر انجام معاینات پزشکی کشاورزان گفت: مهم‌ترین مخاطرات موجود در حوزه کشاورزی بیماری ریوی، مشکلات پوستی مانند التهاب و سرطان پوست، سردرد، سرگیجه، التهاب چشم، علائم گوارشی ناشی از تماس با سموم و آفت‌کش‌ها، مشکلات اسکلتی عضلانی در اثر تنش‌های ارگونومیک و بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر بابیان اینکه خدمات بهداشت حرفه‌ای به شاغلین بخش کشاورزی در شهرستان دیر ارایه می‌شود، اظهار کرد: برای پیشگیری از بیماری‌های مرتبط با کشاورزی باید اصول بهداشت حرفه‌ای از قبیل انجام معاینات پزشکی، استفاده از وسایل حفاظت فردی و بهداشت فردی رعایت شود.

مقدس به اهمیت بهداشت کشاورزی اشاره کرد و گفت: دامنه وسیع فعالیت کشاورزی در مراحل کاشت، داشت، برداشت و فراوری و همچنین گستردگی و پراکندگی واحدهای کشاورزی، تنوع سنی و جنسی شاغلین و مخاطرات زیست‌محیطی و منابع طبیعی آن، اهمیت بهداشت کشاورزی را دوچندان می‌کند و لازم است حساسیت ویژه‌ای در این زمینه ایجاد و بهداشت کشاورزی رعایت شود.

کد خبر 3775242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha