۳۱ شهریور ۱۳۹۵، ۱۴:۵۱

در پنج ماهه امسال؛

صادرات گمرکات استان بوشهر ۵۰ درصد افزایش یافت

صادرات گمرکات استان بوشهر ۵۰ درصد افزایش یافت

بوشهر - ناظر گمرکات استان و مدیر کل گمرک بوشهر گفت: طی پنج ماهه امسال، صادرات گمرکات استان بوشهر از نظر وزنی ۵۰ درصد افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی ستاد نظارت گمرکات استان بوشهر ، بهنام نوروزی اظهار داشت: این میزان کالای صادراتی نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزن ۲۸ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی به صادرات گمرکات استان با احتساب میعانات گازی اشاره کرد و گفت: طی مدت مذکور بالغ بر ۱۷ میلیون و ۱۶۹ هزار تن کالا به ارزش بالغ بر ۶ میلیارد و ۶۲۵ میلیون دلار از گمرکات استان صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزن ۵۰ درصد و از نظر ارزش ۱۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

ناظر گمرکات استان و مدیر کل گمرک بوشهر اضافه کرد: عمده کالاهای صادراتی از گمرکات استان شامل میعانات گازی، محصولات پتروشیمی، کودهای معدنی، گوگرد، سیمان و کلینکر، پایه سکو، سنگ خرد شده، انواع ماهی، سنگ گچ و سنگ آهک بوده است.

نوروزی افزود: کشورهای چین، امارات متحده عربی، کره جنوبی، هند، ژاپن، اندونزی، ترکیه، پاکستان، تیمور و ایتالیا عمده مقصد کالاهای صادراتی گمرکات استان بوشهر را شامل می شوند.

 وی یادآور شد: بیشترین صادرات گمرکات استان مربوط به گمرک منطقه ویژه انرژی پارس می باشد که از نظر وزنی ۸۴ و از نظر ارزشی ۹۳ درصد از حجم صادرات با احتساب میعانات گازی را به خود اختصاص داده است.

ناظر گمرکات استان و مدیر کل گمرک بوشهر با بیان که هم اکنون سامانه جامع امور گمرکی در پنج گمرک استان بوشهر راه اندازی شده است، گفت: این سامانه در گمرکات منطقه ویژه اقتصادی یک و دو بوشهر، منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، گناوه و دیلم راه اندازی شده است وامید می‌رود با ایجاد زیرساخت‌های ارتباطی مناسب و تامین اعتبارات لازم زمینه راه اندازی این سامانه در دیگر گمرکات استان بوشهر نیز فراهم شود.

نوروزی به گوشه ای از مزایای این سامانه اشاره کرد و گفت: با راه اندازی این سامانه علاوه بر جلوگیری از قاچاق کالا زمینه مبارزه با جعل اسناد گمرکی نیز فراهم شده است.

وی افزود: با راه اندازی سامانه تمامی اطلاعات و فرآیندهای گمرکی از حالت دستی و سنتی خود خارج و الکترونیکی شده است و الکترونیکی شدن فعالیتها علاوه بر شفاف سازی این فرآینده های زمینه افزایش سرعت ترخیص کالا نیز فراهم کرده است.

وی خبر واردات برنج از گمرکات استان را پس از ممنوعیت زمان اعلام شده را کذب دانست و گفت: پس از تاریخ ممنوعیت واردات برنج تا پایان روز ۳۱ تیرماه امسال هیچ برنجی از گمرکات استان ترخیص و وارد کشور نشده است.

کد خبر 3775261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha