۱ مهر ۱۳۹۵، ۱۴:۲۰

در چهارمین نشست مبلغان نخبه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم؛

مشهودات غیر مستند در عزاداری عاشورا بررسی شد

مشهودات غیر مستند در عزاداری عاشورا بررسی شد

قم - چهارمین نشست مبلغان نخبه و برتر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه با موضوع بررسی مشهودات غیرمستند در عزاداری عاشورا و با حضور استاد برجسته تاریخ و سیره اهل بیت(ع) در قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در آستانه فرارسیدن ماه محرم و صفر نشست‌ها و همایش‌هایی برای آمادگی بیشتر مبلغان در امر تبلیغ و شنیدن رهنمودهای بزرگان و علما در قم برگزار می‌شود و در این باره با توجه به فعالیت دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم درخصوصی تربیت مبلغ و اعزام آنها به سراسر کشور در برگزاری نشست‌های تخصصی پیشرو می‌باشد.

چهارمین نشست تخصصی مبلغان نخبه و برتر دفتر تبلیغات اسلامی قبل از ظهر پنج‌شنبه در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد.

موضوع این نشست بررسی مشهودات غیرمستند در عزاداری عاشورا بود و در این نشست استاد برجسته تاریخ و سیره اهل بیت(ع)، حجت الاسلام مهدی پیشوایی به مواردی از آنها اشاره و تشریح کرد.

انتقاد از خواندن روضه‌های سست در مجلس علما

 خواندن روضه‌های ضعیف با منابع سست موضوعی بود که هر دو استاد حجج اسلام پیشوایی و نظری منفرد آن را مورد اشاره قرار داده و انتقاد کردند.

حجت الاسلام مهدی پیشوایی، استاد برجسته تاریخ در این باره عنوان کرد که امروز حتی در برخی مجالس عالمان نیز روضه‌های سست خوانده می‌شود.

مبلغان حاضر در نشست خواستار در دسترس داشتن منابع معتبر شدند و در این باره حجت الاسلام علی نظری منفرد از استادان حوزه علمیه ابراز کرد: ما منابعی را قبول داریم که با عقل منافات نداشته باشد و انگیزه جعل در آن نباشد.

حجت الاسلام پیشوایی نیز منابعی از مشهودات غیرمستند در عزاداری عاشورا را عنوان کرد.

نخبگان حافظ شعائر دین هستند

همچنین در این نشست علمی،‌ مدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در سخنانی ابراز کرد: جریان کربلا و دفاع مقدس ایران ویژگی‌های مشترکی همچون هدایت گری، مبارزه با دشمن و بصیرت افزایی دارند و شایسته است ما این شاخصه‌ها را حفظ کنیم.

حجت الاسلام یحیی کمال تصریح کرد: نخبگان حافظ شعائر دین هستند و اجازه نداده‌اند فرهنگ ناب عاشورا و ارزش‌های دفاع مقدس آسیبی ببیند.

وی افزود: نخبگان باید بتوانند سبک زندگی اسلامی را در جامعه تعمیق بخشند.

در پایان این نشست به تعدادی از سئوالات مبلغان نخبه که حضور داشتند از سوی حجج اسلام پیشوایی و نظری منفرد پاسخ داده شد.

کد خبر 3776007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha