۱ مهر ۱۳۹۵، ۱۸:۴۹

امام جمعه قزوین:

مردم اطلاعات دقیق و درست به آمارگیران بدهند

مردم اطلاعات دقیق و درست به آمارگیران بدهند

قزوین- نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: آمارهای واقعی می تواند زیربنای بسیاری از تحولات صنعتی، فرهنگی و عمرانی باشد لذا مردم باید اطلاعات دقیق و درست به آمارگیران بدهند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی روز پنجشنبه در دیدار اعضای ستاد سرشماری استان قزوین اظهارداشت: اگر قرآن را با نگاه یک کارشناس آمار مطالعه کنیم، چیزهایی را در آن می‌بینیم که می تواند راهگشای ما به اینده باشد.

وی با اشاره به نکات آماری مطرح شده در قرآن تصریح کرد: اگر۲۰ نفر از شما اهل نماز، روزه و بندگی باشند بر۲۰۰ نفر پیروز خواهند شد، اما اگر آن‌گونه که خدای متعال از ما انتظار دارد در مسیر بندگی قرار نگیریم، یک نفر ما در مقابل ۲ نفر پیروز خواهد شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین یاداورشد: در اموری مانند خمس و زکات نیز داشتن آمار بسیار مهم است و افراد باید آمار اموال خود را داشته باشد تا بتواند خمس و زکات مالش را به صورت دقیق پرداخت کند.

عابدینی اظهارداشت: خدای متعال دانشگاهی از آمار را در مسائل مختلف از جمله نماز، روزه، حج و سایر فرایض دینی مطرح کرده است که انسان باید آن را به صورت دقیق انجام دهد و کوتاهی نکند و اگر جایی کم گذاشت، جبران نماید.

وی گفت: با نگاه آماری زیبایی بسیاری از آیات نمایان می‌شود و ما نیز باید به آمازر از آن جهت که می تواند مسیر اینده ما را مشخص کند توجه کنیم.

امام جمعه قزوین واقعی بودن آمار را بسیار مهم دانست اظهارداشت: واقعی بودن آمار به صورت جدی مورد تأکید رهبری قرار دارد و مدیریت و برنامه‌ریزی دقیق و مؤثر با تکیه بر آمار واقعی بدست می‌آید.

آیت الله عابدینی اضافه کرد: در حوزه صنعت و اشتغال هم باید آمارهایی که از واحدهای صنعتی و تولیدی ارائه می‌شود، واقعی باشند تا برنامه‌ریزی‌ها نتیجه بخش باشد و بتوان مشکلات را حل کرد.

وی تأکید کرد: تلاش کنیم تا در زمینه آمار، صداقت و جدی بودن در کار، به نحوی عمل کنیم که سایر کشورها از ما الگو بگیرند؛ چنانکه در گذشته نیز این‌ گونه بوده است.

عابدینی اتکا به آمار را زیربنای بسیاری از تحولات و تغییرات سازنده در عرصه‌های صنعتی، فرهنگی و عمرانی دانست و گفت: اگر آمار ارائه شده از سوی مسئولان و مردم واقعی باشد، مانند این است که صنعت، عمران و آبادانی و فرهنگ‌ را بر روی زمین مستحکمی بنا می‌کنیم و در نتیجه محصول بسیار خوبی نیز به دست خواهیم آورد.

در ادامه ابوالفضل یاری مدیر اجرایی طرح سرشماری نفوس و مسکن استان قزوین گزارشی از روند آماده شدن استان برای اجرای این طرح ارائه کرد.    

در این دیدار فریدون همتی استاندار قزوین، داود محمدی نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند.
 

کد خبر 3776162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha