۲ مهر ۱۳۹۵، ۱۵:۴۹

امام جمعه هرمز :

نقش جزیره هرمز در دوران دفاع مقدس تبیین شود

نقش جزیره هرمز در دوران دفاع مقدس تبیین شود

هرمز - امام جمعه هرمز گفت: رشادتهای رزمندگان و ایثارگران جزیره هرمز در دوران دفاع مقدس برای همگان روشن است و باید برای نسل های مختلف جامعه بازگو و تبیین شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد کاظم مناقبیان در خطبه های نماز جمعه جزیره هرمز با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: در دوران هشت سال دفاع مقدس یک مقابله اعتقادی، فکری، فرهنگی، اخلاقی، سیاسی و نظامی موجب شد تا ملت‌ها با افکار ایران اسلامی آشنا شوند و عظمت کار ملت ایران را بستایند.

امام جمعه هرمز اظهار داشت: ایران اسلامی میراث دار شهیدانی است که با شهادتشان به ما آموختند با ایمان به خداوند و قدرت لایزال الهی و اتحاد و یکپارچگی مردم زیر پرچم ولایت فقیه می توان سخت ترین سدها و دشمنان را شکست.

حجت الاسلام مناقبیان با تاکید بر اینکه صحنه هشت سال دفاع مقدس طلوع اعتقادات دینی ما بود، اظهار کرد: در هشت سال دفاع مقدس آموختیم که می‌توان با قدرت های بزرگ و استکباری و مرتجع و زورگو که با تمام امکانات مالی‌شان وارد صحنه شده‌اند پنجه در پنجه انداخت و با سرافرازی و پیروزی بیرون آمد که اگر آن روز این استقامت وجود نداشت امروز خبری از اعتقادات و اخلاقیات نبود.

امام جمعه هرمز افزود: در جریان هشت سال جنگ تحمیلی ایران اسلامی با وجود پشتیبانی قوی ابرقدرت ها، رزمندگان و مردم ولایتمدار کشور با پشتوانه ولایت فقیه دست متجاوزان را قطع کردند.

مناقبیان بیان داشت: رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس با اخلاص و ایمان در مقابل دشمنان اسلام ایستادگی کردند.

وی اظهار داشت: استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا، صدام را وادار به تهاجم علیه نظام نوپای جمهوری اسلامی کرد تا آن را سرنگون کنند اما رزمندگان اسلام با لبیک به ندای امام راحل با تشکیل گروه های بسیجی و دست خالی ولی ایمانی قوی توانستند در مقابل دشمنان استقامت کنند.

حجت الاسلام مناقبیان بیان کرد: دفاع مقدس گنجینه ای از اخلاص و معنویت و شجاعت رزمندگان و ایثارگران بود و اکنون زنده نگه داشتن یاد و خاطره دفاع مقدس وظیفه و تکلیف است.

وی اظهار کرد: نهضت عاشورا در قیام سیدالشهدا الهام بخش انقلاب اسلامی و حماسه بزرگ دفاع مقدس بوده و نیز به ملت ایران اندیشه خردمندانه و انگیزه صادقانه بخشیده است و عزت دینی و غرور ملی این ملت از سرور آزادگان و سالار شهیدان است و دفاع هشت ساله ملت شجاع ایران رنگ و بوی کربلا و عاشورای حسینی داشت.

مناقبیان با بیان اینکه آرامش و امنیت امروز ما نتیجه از خود گذشتگی های رزمندگان اسلام است تاکید کرد: تمامی دستگاه ها در زمینه ترویج و تبیین ارزشهای دفاع مقدس تلاش کنند.

وی با بیان اینکه نقش جزیره هرمز  در دوران دفاع مقدس باید برای نسل های جامعه تبیین شود اظهار داشت: رشادت های رزمندگان دوران دفاع مقدس برای همگان روشن است و باید برای نسل های جامعه بازگو و تبیین شود.

شایان ذکر است؛ حجت الاسلام محمد کاظم مناقبیان به عنوان امام جمعه جدید شهرستان جاسک معرفی شده و این هفته آخرین خطبه های خود در نماز جمعه  جزیره هرمز را ایراد کرد.

کد خبر 3776572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha