۴ مهر ۱۳۹۵، ۱۷:۱۰

«راز کوهستان» امشب روی آنتن شبکه مستند

«راز کوهستان» امشب روی آنتن شبکه مستند

قسمت جدید از مجموعه «راز کوهستان» شامل کوهنوردی و صخره نوردی در زمستان و بهار است که با نجات جان یک کوهنورد همراه می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سلیمان خادمی تهیه کننده مجموعه «راز کوهستان» درباره قسمت جدید این برنامه با عنوان «مشق کوه» توضیح داد: در این قسمت دو ماجراجویی را که یکی در زمستان و دیگری در تابستان انجام شده، گنجانده ایم. بخش اول این قسمت سفر کوهنوردان به قلعه صارم بیگ مهاباد در زمستان است.

وی افزود: در این سفر که جنبه های آموزشی در آن مدنظر است، مخاطبان آموزش می ببیند که چطور باید در برف کوهنوردی کنند و اگر در کوهستان گیر کردند چطور باید رفتار کنند، نحوه استفاده از کلنگ باید چگونه باشد و چطور رفتار کنند که صدمه نبینند.

این تهیه کننده یادآور شد: این مستندها توسط کوهنوردهای حرفه ای ساخته می شود. در این قسمت همه تا زانو در برف هستند و مستندسازی در این شرایط کار هر کسی نیست.

خادمی با بیان اینکه بخش بعدی این قسمت در بادین آباد می گذرد، ادامه داد: ما در فصل بهار به پیرانشهر رفتیم و کوهنوردی در بادین آباد را به تصویر کشیدیم. ویژگی مجموعه «راز کوهستان» نمایش همدلی و همرنگی کوهنوردان در مناطق مختلف کوهستانی است.

تهیه کننده «راز کوهستان» در پایان گفت: این دو گروه مثل برادر در کنار یکدیگر هستند و با هم صعود می کنند. در بخش پایانی این برنامه، جان یکی از کوهنوردان آذری به خطر می افتد و اهالی کرد منطقه او را نجات می دهند. ضمن اینکه همگی در کنار هم به صورت نامحسوس به پاکسازی محیط می پردازند.

قسمت جدید از مجموعه «راز کوهستان» یکشنبه چهارم مهر ساعت ۲۲ از شبکه مستند سیما روی آنتن می رود.

کد خبر 3778575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha