۵ مهر ۱۳۹۵، ۱۶:۱۶

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی چهارمحال و بختیاری:

منظقه ویژه اقتصادی چهارمحال و بختیاری در۳ فاز احداث می شود

منظقه ویژه اقتصادی چهارمحال و بختیاری در۳ فاز احداث می شود

شهرکرد- مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی چهارمحال و بختیاری گفت: منظقه ویژه اقتصادی چهارمحال و بختیاری در سه فاز بسته بندی محصولات کشاورزی و صادراتی و تولیدی احداث می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود علیدوستی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اعتباراتی که تاکنون به ساخت زیرساخت ها در منطقه ویژه اقتصادی این استان اختصاص داده شده است، ۱۰ هزار میلیارد ریال است که از محل ماده ۱۰ و ۱۲ استان تامین شده است.

وی عنوان کرد: ۱۵ میلیارد ریال اعتبار از محل ماده ۱۸۰ توسط سازمان برنامه ریزی و بودجه کشور اختصاص داده شده است.

وی گفت: مساحت دوفاز جدید در منطقه ویژه،   ۴۲۰ هکتار و ۶۱۵ هکتار است که۸۶ درصد عملکرد این منطقه مربوط به بسته‌بندی محصولات کشاورزی، ۴۶ درصد آن مربوط به بسته‌بندی محصولات صادراتی و وارداتی خارجی و ۴۰ درصد آن به رویکرد تولید مواد غذایی مصرفی در استان اختصاص یافته است.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی چهارمحال و بختیاری خاطر نشان کرد: طرح پرتو دهی گاما در این منطقه ویژه اقتصادی احداث شده است و به زودی قابل افتتاح است.

وی ادامه داد:  محصولات مورد پرتودهی، پرتوزا نشده و بلافاصله بعد از طی فرآیند پرتو دهی قابل استفاده است ودما، فشار و رطوبت بر عملکرد پرتو دهی تاثیر ندارد.

وی گفت: محصول پرتودهی شده نیاز به افزودن مواد نگهدارنده ندارد و نیاز به صرف وقت زیاد برای انجام واکنش های شیمیایی نیست.

علیدوستی با اشاره به حوزه های قابل استفاده از پرتودهی گاما، تاکید کرد: پرتودهی برای ریشه کن کردن آفات، استریل کردن محصولات پزشکی، محصولات آرایشی و بهداشتی، بخش موادغدایی و کشاورزی قابل استفاده است.

وی گفت: در منطقه ویژه اقتصادی استان برای سه هزار نفر به طور غیرمستقیم و ۱۰۰ نفر مستقیم اشتغالزایی فراهم شده است و طرح پرتو دهی گاما ۵۰ نفر ظرفیت اشتغال دارد که در این حوزه از نخبگان علوم فیزیک کشور به کار گرفته خواهد شد.

کد خبر 3779708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha