۶ مهر ۱۳۹۵، ۸:۱۶

استاندار یزد:

اشتیاق مدیران یزد برای توسعه ورزش/حقوق ورزشی بانوان رعایت شود

اشتیاق مدیران یزد برای توسعه ورزش/حقوق ورزشی بانوان رعایت شود

یزد ـ استاندار یزد با اشاره به رأی بالای مدیران استان یزد در جلسه شورای برنامه ریزی به طرح اختصاص یک درصد بودجه دستگاه‌ها به ورزش گفت: این آرا نشان از اشتیاق مدیران یزد به توسعه ورزش دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدمحمد میرمحمدی دوشنبه شب در جلسه شورای ورزش استان یزد اظهار داشت: اقدام برخی دستگاه ها برای پرداخت یک درصد از بودجه خود به اداره کل ورزش و جوانان استان یزد، دارای پشتوانه قوی مدیران است زیرا خود آنها به این امر رای دادند و آن را مصوب کردند.

وی افزود: گرچه در شرایط مالی فعلی ادارات اختصاص این بودجه کار مشکلی است اما این اقدام نشان از اشتیاق مدیران استان به توسعه ورزش دارد.

استاندار یزد در مورد احداث ۲۰ مکان ورزشی مصوب شده توسط شهرداری نیز از خدمات این نهاد قدردانی کرد و اظهار داشت: اجرای ۱۲ مورد از این سالن‌ها در مدت کوتاه نشان از توجه ویژه مدیریت شهری به امر ورزش دارد.

وی با اشاره به توضیحات شهردار یزد در مورد فضاهای در نظر گرفته شده برای احداث سالن‌های ورزشی و اینکه اغلب این فضاها در کنار پارک‌ها در نظر گرفته شده است، بر لزوم توجه جدی به فضای سبز تاکید کرد.

میرمحمدی تصریح کرد: اگر احداث یک سالن ورزشی سبب آسیب وارد شدن به فضای سبز و قطع حتی یک درخت می شود، به هیچ وجه نباید عملیات احداث ادامه یابد و جانمایی‌ها باید تغییر کند.

وی همچنین تاکید کرد: زمین ها و سالن‌های ورزشی باید به نحوی جانمایی شود که همه محله های شهر به ویژه مناطق محروم از امکانات ورزشی از آن بهره مند شوند و این اتفاق حتی در صورتی که جانمایی ها تغییر کند و سالن ها جابجا شود، باید اتفاق بیفتد.

استاندار یزد همچنین بر توجه بیشتر به ورزش های همگانی تاکید کرد و اظهار داشت: ورزش های همگانی به خاطر در اولویت بودن سلامت مردم باید مورد توجه جدی قرار گیرد زیرا در دراز مدت کاهش هزینه های درمانی را به دنبال خواهد داشت ضمن اینکه سلامت مردم بهترین نعمت و سرمایه هر کشور است.

وی در مورد ورزش بانوان نیز بیان کرد: فضاهای ورزشی برای بانوان نیز بسیار حائز اهمیت است و همه حقوقی که در زمینه خدمات عمومی برای آقایان قائل هستیم باید برای بانوان نیز لحاظ شود بنابراین در مورد امکانات ورزشی از نیازهای بانوان غفلت نشود.

کد خبر 3780039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha