۶ مهر ۱۳۹۵، ۱۴:۳۳

مدیرکل دفتر توسعه فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:

۶۰۰ مر کز تحقیقات در مراکز علمی فعال است

 ۶۰۰ مر کز تحقیقات در مراکز علمی فعال است

زنجان- مدیرکل دفتر توسعه فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در حال حاضر ۶۰۰ مر کز تحقیقات در مراکز علمی فعال است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین وطن پور ظهر سه شنبه در دومین همایش نانو پزشکی ایران با تاکید بر اینکه باید به سمت عملی کردن تحقیقات و پژوهش ها حرکت کنیم، افزود: توسعه کشور در بخش های مختلف نیازمند توجه به تحقیقات و پژوهش های علمی است و طی سال های اخیر گام بزرگی در این زمینه در کشور برداشته شده است ولی باید این روند توسعه یابد.

وی با بیان اینکه در تحقیقات و پژوهش ها باید به سمت عملی کردن انها حرکت کنیم، ادامه داد: با وجود توسعه تحقیقات علمی و پژوهشی در حال حاضر در زمینه عملی نمودن یافته های علمی دستاوردهای خوبی بوجود نیامده است.

وطن پورگفت: باید  به سمت عملی کردن تحقیقات و پژوهش ها برویم و  در حوزه تحقیقات ایران در جایگاه خوبی قرار دارد آما در زمینه کار آفرینی و تولید داروهای نانو در جایگاه پایین تری هستیم.

مدیرکل دفتر توسعه فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  تاکید کرد: در حال حاضر در زمینه تامین نیرو و متخصص هیچ مشکلی در کشور وجود ندارد و در زمینه نانو از لحاظ پژوهشی در جایگاه خوبی قرار داریم اما از لحاظ کارآفرینی پایین هستیم و در این بخش نیاز به حرکت جدی تری است.

حسین پور با بیان اینکه جنگ باعث تا خیلی از دارو هایی که در حال حاضر موجود است را بنا به احتیاج تولید کنیم، گفت: بسیاری از مشکلات دارویی در دوران دفاع مقدس را دانشگاه های کشور حل کردند و در حال حاضر حاضر نیز بسیاری از داروهایی که در اختیار داریم ماحصل این دوران است.

مدیرکل دفتر توسعه فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  خاطر نشان کرد : بسیاری از متخصصین در دوره انقلاب کشوررا ترک کردند وما در آن زمان با مشکلات زیادی رو به رو بودیم ولی در حال حاضر بسیاری از مشکلات را حل کرده ایم اما هنوز باید در جهت پیشرفت گام برداریم .

حسین پور ادامه داد: در حال حاضر  ۶۰۰ مر کز تحقیقات در مراکز علمی فعال است و تعداد زیادی از فرآورده هایی که نیاز داشته ایم را تولید کرده ایم.

وی عبور از فصل دوم دانشگاه ها و ورود به فصل سوم را الزامی دانست و گفت: آموزش ،پژوهش و کار آفرینی باید مد نظر تمامی دانشگاه ها قرار گیرد و خوشبختانه ۱۰  سال است که در این زمینه مشغول هستیم.

کد خبر 3780506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha