۶ مهر ۱۳۹۵، ۱۴:۴۷

نقاشی هایی با نگاه به «لحظه های آرامش» روی دیوار می رود

نقاشی هایی با نگاه به «لحظه های آرامش» روی دیوار می رود

نمایشگاه نقاشی های فرناز یاوریان با عنوان «لحظه های آرامش» در نگارخانه آشیان نقش و مهر برپا می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، نمایشگاه «لحظه‌های آرامش» که در آن ۲۰ اثر رنگ روغن از فرناز یاوریان فر به نمایش درمی آید، جمعه نهم مهر افتتاح می شود و تا چهاردهم مهر ادامه خواهد داشت.

 فرناز یاوریانفر درباره برگزاری این نمایشگاه و عنوانی که برای آن در نظر گرفته شده گفت: در زندگی هرکس لحظاتی است که جز عمر او حساب نمی شود، لحظاتی که از دنیای بیرون جدا می‌شود و زمان و مکان را فراموش می‌کند. این لحظات زمان های کوتاهی هستند که به ندرت در اختیار ما قرار می گیرند. لحظاتی که نصیب هرکسی نمی شود. در لحظات آرامش بسیاری از معیارها به هم می ریزد. سرما و گرما، روشنایی و تاریکی و سیاهی و سفیدی ممکن است جای خود را عوض کنند. دیگر در مقابل سرما پوششی لازم نیست در تاریکی می بینیم در ابرها راه می رویم، در لابه لای بوته های گل منزل می کنیم، بر سر شاخه های ترد و ظریف سوار بر اسب یکه تازی می کنیم. در واقع تخیل بی پروا و صبورانه به هر کجا که بخواهد می رود از این قاره به قاره‌ی دیگر از این گل به گل دیگر از این وادی به وادی دیگر و از آنجا ست که لحظات آرامش اتفاق می افتد.

این نقاش جوان بعد از تجربه در سبک های مختلف برای بیان افکارش سبک سوررالیسم را انتخاب کرده است و از آنجا که کارهایش بیشتر در قالب روایتی است، شاید بتوان او را یک «ایلوستراتور سوررالیست» نامید. فرناز یاوریانفر تحصیلاتش را در زمینه فلسفه و رابطه فلسفه و هنر در کشور ایتالیا به پایان رسانیده و بعد از بازگشت به ایران مدت هفت سال نزد استاد تاها بهبهانی به فراگیری نقاشی پرداخته است.

نمایشگاه «لحظه های آرامش» جمعه ۹ مهرماه از ساعت ۱۷ تا ۲۱ بعد از ظهر اولین روز خود را پشت سر می گذارد و در روزهای بعد تا ۱۴ مهر ماه ۱۶ تا ۲۰ دایر خواهد بود. علاقمندان برای حضور در این نمایشگاه می‌توانند به آدرس نگارخانه آشیان نقش و مهر واقع در میدان آرژانتین، خیابان ۱۸، بن بست گل محمدی، پلاک ۴ مراجعه کنند.

کد خبر 3780622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha