۱۱ مهر ۱۳۹۵، ۹:۴۰

مصطفی ابطحی در گفتگو با مهر:

جزئیات داوری سریال‌ها در جشنواره «یاس»/ ۲ بزرگداشت داریم

جزئیات داوری سریال‌ها در جشنواره «یاس»/ ۲ بزرگداشت داریم

دبیر چهارمین جشنواره فیلم «یاس» از داوری سریال های شبکه نمایش خانگی در جشنواره «فیلم یاس» خبر داد و بخشی جزئیات این بخش را تشریح کرد.

مصطفی ابطحی مدیرعامل موسسه رسانه‌های تصویری و دبیر چهارمین جشنواره فیلم «یاس» که از ۹ تا ۱۳ آبان ماه در استان مازندران شهر رامسر برگزار می شود در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: با توجه به تجربیات دوره های گذشته و آسیب شناسی که از برگزاری دوره های قبل جشنواره داشتیم به این نتیجه رسیدیم که بخش های جدیدی را به جشنواره اضافه کنیم.

وی ادامه داد: از جمله بخش هایی که در چهارمین جشنواره «فیلم یاس» اضافه شده است، می توان به مسابقه سریال های شبکه نمایش خانگی اشاره کرد. هدف از برگزاری این بخش، تشویق و ترغیب فیلمسازان برای ورود به عرصه ساخت سریال ها با رویکرد جدید در ساختار و محتوا است.

مدیرعامل موسسه رسانه های تصویری تاکید کرد: با توجه به موفقیت سریال های شبکه نمایش خانگی و استقبال مردم در داخل و خارج از کشور، امیدواریم با حضور فیلمسازان مطرح، با تجربه و پرسابقه بتوانیم در عرصه نمایش خانگی آثار ماندگار، تاثیرگذار و مطلوبی را برای پر کردن اوقات فراغت مردم در شبکه نمایش خانگی تهیه و ارائه کنیم و افزودن بخش رقابتی سریال‌ها در جشنواره امسال باعث ایجاد انگیزه بیشتری بین فیلمسازان شود.

وی بیان کرد: در این دوره و در بخش مسابقه سریال های شبکه نمایش خانگی، سه جایزه یاس زرین بهترین کارگردانی سریال، یاس زرین بهترین سریال و یاس زرین بهترین فیلمنامه اهدا می شود و عملکرد بازیگران این سریال ها نیز توسط داوران در بخش مسابقه داوری می شود.

دبیر چهارمین جشنواره «فیلم یاس» توضیح داد: همچنین در این دوره دو بزرگداشت برای کسانی که طی ۱۰ سال گذشته در زمینه تولید شبکه نمایش خانگی فعال بودند، برگزار می شود که شامل یک کارگردان و یک تهیه کننده در حوزه سریال است. علاوه بر آن از تعدادی از چهره ها و شخصیت های هنری در حوزه های بازیگری، تهیه کنندگی و کارگردانی تقدیر به عمل می آید.

وی تاکید کرد: امیدوارم مجموعه تلاش های ما در حوزه ملی و بین المللی به رونق شبکه نمایش خانگی بینجامد.

ابطحی در پایان گفت: با توجه به اینکه بخش سریال برای اولین بار در این جشنواره قرار گرفته است، تمام آثاری که از ابتدا تا کنون برای شبکه نمایش خانگی تولید شده است مورد داوری قرار می گیرد و از دوره بعد، داوری ها به روز می شود. البته در حوزه فیلم، تنها فیلم های تولید ۹۴ و ۹۵ می توانند در این جشنواره حضور پیدا کنند.

کد خبر 3780774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha