۶ مهر ۱۳۹۵، ۲۰:۵۹

رییس سازمان سینمایی در چین:

ساخت «راه شیالوین» در دستور کار قرار گرفت/ انعقاد توافقات سینمایی

ساخت «راه شیالوین» در دستور کار قرار گرفت/ انعقاد توافقات سینمایی

رییس سازمان سینمایی کشور طی سخنرانی خود در جشنواره فیلم «راه ابریشم» کشور چین بر جایگاه موثر سینما در تعاملات جهانی تاکید و سینمای ایران را نشان پویایی فرهنگ و تمدن کشور معرفی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الله ایوبی رییس سازمان سینمایی در یک سفر شخصی به کشور چین در سخنرانی که طی برگزاری جشنواره فیلم «راه ابریشم» داشت محور قرار گرفتن فرهنگ در تعاملات جهانی را نشانه عقلانیت دانست و گفت: سینمای ایران با تکیه بر ارزش های ملی توانسته است مخاطبان بین المللی را جذب کند.

وی جایگاه جهانی سینمای کشور را نتیجه تدبیر ملی و توجه به آموزه های دینی عنوان کرد و علاقه مندی ایران برای شرکت در پروژه های بین المللی و تولید مشترک با رویکرد صلح و مقاومت در برابر زیاده طلبی را اعلام کرد.  

در حاشیه برگزاری جشنواره فیلم راه ابریشم چین، حجت الله ایوبی در دیدار با «ژانگ هونگ سن» مدیر کل امور فیلم، رادیو، فیلم و تلویزیون خلق چین راه‌های گسترش همکاری های سینمایی دو کشور را بررسی کرد. رییس سازمان سینمایی در ادامه سفر خود در شهر پکن با معاون وزیر فرهنگ و رییس رادیو و تلویزیون چین نیز دیداری جداگانه داشت.

در این دیدار که رییس رادیو و تلویزیون چین ضیافتی را به افتخار حضور حجت الله ایوبی در چین ترتیب داده بود، الماسی رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران  و رضا میرکریمی دبیر جشنواره جهانی فیلم فجر نیز حضور داشتند.

ایوبی ضمن افتخارآمیز توصیف کردن موفقیت های  سینمای ایران، آن را شاخصه فرهنگیِ ملی عنوان کرد و گفت: دو کشور باستانی ایران و چین می توانند از طریق همکاری در بخش سینمایی، ضمن گسترش روابط فرهنگی بین المللی، به سینمای دو کشور که در جهان شناخته شده اند، کمک شایانی کنند. همچنین طرفین توافق کردند علاوه بر ساخت فیلم سینمایی «راه شیالوین» فیلم‌های دیگری نیز در دستور کار تولید مشترک قرارگیرد.

در این دیدار با مقامات سینمایی چین توافق شد جشنواره جهانی فیلم فجر و جشنواره جهانی پکن برای ایجاد بخش مرور سینمای دو کشور همکاری های لازم را داشته باشند. همچنین  مقرر شد در جشنواره جهانی فجر سال آینده ۵ نفر از جوانان فیلمساز چینی به انتخاب وزارت فرهنگ آن کشور در بخش «دارالفنون» حضور داشته باشند و به انتخاب سازمان سینمایی ۵ فیلمساز جوان ایرانی نیز در ورک شاپ های جهانی چین شرکت کنند.

رییس سازمان سینمایی پیش از این نیز با معاون وزیر فرهنگ چین تفاهمنامه همکاری های مشترک سینمایی را به امضا رسانده بودند که در این سفر  با طرف چینی توافق شد، ضمن تنظیم قرارداد نسبت به اجرایی شدن مفاد آن اقدامات لازم و سریع صورت گیرد.

در جشنواره راه ابریشم کشور چین سه فیلم ایرانی در بخش‌های اصلی، مستند و انیمیشن حضور داشتند. این در حالی است که به غیر از انیمیشن «تهران ۱۵۰۰» بهرام عظیمی و مستند «جشن تکلیف» فیروزه خسروانی، فیلم «روز مبادا» به کارگردانی فائزه عزیزخانی هم در دو بخش بهترین فیلم و بهترین بازیگر زن، نامزد دریافت جایزه بودند.

کد خبر 3781016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha