۷ مهر ۱۳۹۵، ۹:۳۹

ضعف آلمان در قبال فشار صهیونیست‌ها

ملانوروزی از دبیری نمایشگاه «سفر گنجینه موزه» کنار رفت

ملانوروزی از دبیری نمایشگاه «سفر گنجینه موزه» کنار رفت

مجید ملانوروزی از دبیری نمایشگاه «سفر گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران» به برلین کنار رفته و جای خود را به مرادخانی داد.

به گزارش خبرنگار مهر، در حاشیه برپایی نشستی که روز گذشته ۶ مهرماه در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار شد و در آن مجید ملانوروزی سرپرست موزه هنرهای معاصر تهران و علی مرادخانی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به سوالات نمایندگان انجمن های هنرهای تجسمی و برخی گالری دارها و هنرمندان درباره ابهامات موجود برای «سفر گنجینه موزه هنرهای معاصر» به برلین و رم جواب دادند، مجید ملانوروزی اعلام کرد: من از جایی به بعد دیگر از سمت مدیریت این نمایشگاه کنار کشیدم و در حال حاضر دبیر این نمایشگاه آقای مرادخانی هستند.

وی درباره چرایی این اتفاق توضیح داد: بنده به دعوت آقای مسعود شجاعی‌طباطبایی دبیر جشنواره کاریکاتور «هولوکاست» که در حوزه هنری برپا شد در اختتامیه این جشنواره حاضر بودم و همین باعث شد رسانه های آلمان این موضوع را مطرح کنند که دبیر نمایشگاهی که قرار است در آلمان برگزار شود با هولوکاست مخالف است.

وی افزود: آقای شجاعی‌طباطبایی بارها این توضیح را داده‌اند که این جشنواره در نفی یا اثبات هولوکاست نیست بلکه قرار است نظام سلطه را به این بهانه به نقد بکشد اما در نهایت وزیر امور خارجه آلمان نیز مخالف خود را با حضور من در این نمایشگاه اعلام کرد.

ملانوروزی ادامه داد: من برای اینکه کار زمین نماند از دبیری نمایشگاه انصراف دادم و از دو هفته گذشته با مشخص شدن دبیر جدید نمایشگاه (علی مرادخانی) این پروژه دوباره در دستور کار است.

چندی پیش در مقاله ای با عنوان «بازی شیطانی بنیاد میراث فرهنگی پروسی» به قلم آدام الناخال در نشریه «جودیش روندشاو» از برپایی نمایشگاه گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران در اروپا به عنوان رابطه با تکذیب کنندگان هولوکاست یاد شد.

وی در این نشریه نوشت: این همان موزه هنرهای معاصری است که مدیرش مجید ملانوروزی در رقابت کارتون هولوکاست حضور می‌یابد. آلمان خود را بار دیگر در موضع نجات دهنده جهان می بیند اما باید بداند مماشات و همکاری با یهودستیزان در هر حال نتیجه اش شکست خواهد بود.

این موضوع تنها یک نمونه از فشارهای رسانه ای صهیونیستی در مخالفت با حضور مجید ملانوروزی در آلمان و برپایی این نمایشگاه است.

کد خبر 3781165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha