۷ مهر ۱۳۹۵، ۱۴:۳۳

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان خبر داد:

دستگیری دو متخلف شکار در منطقه حفاظت شده دالانکوه

دستگیری دو متخلف شکار در منطقه حفاظت شده دالانکوه

اصفهان - فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: دو متخلف شکار در منطقه حفاظت شده دالانکوه اصفهان پیش از شکار به شکل غافلگیرانه‌ای دستگیر شدند.

مرتضی جمشیدیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: محیط ‌بانان منطقه حفاظت شده دالانکوه در ارتفاعات شیر سفید این ناحیه متوجه حضور دو نفر با یک قبضه اسلحه شکاری شدند و پس از برنامه‌ریزی‌های لازم متخلفان را پیش از شکار به شکل غافلگیرانه‌ و پس از سه ساعت کوه‌پیمایی دستگیر کردند.

وی افزود: از این افراد یک قبضه اسلحه پنج تیر ساچمه زنی کالیبر ۱۲ قاچا و ۲۱ عدد فشنگ ساچمه و ادوات شکار کشف و ضبط شد و متخلفان برای طی مراحل قانونی به همراه مدارک تحویل مقامات قضایی شدند.

مرگ یک کارکال، گونه ای کمیاب از گربه‌سانان وحشی ایران

 فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان در ادامه به مرگ یک کاراکال در اثر برخورد با خودرو در بادرود اشاره کرد و ابراز داشت: هشت نوع گربه‌سان وحشی شامل  پلنگ، یوزپلنگ، کارکال، سیاهگوش، گربه شنی، گربه پالاس، گربه جنگلی و گربه وحشی در مناطق حفاظت شده اصفهان به ثبت رسیده است.

وی ادام داد: کاراکال تلف شده یکی از گونه‌های کمیاب گربه‌سانان است که بیشتر در نواحی بیابانی و حاشیه بیابان های مرکزی ایران و برخی کوهستان‌های کشور مشاهده شده است.

کد خبر 3781726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha