۸ مهر ۱۳۹۵، ۱۶:۱۶

استاندار یزد:

دست‌اندرکاران فرهنگی برای شبکه‌های اجتماعی محتواسازی کنند

دست‌اندرکاران فرهنگی برای شبکه‌های اجتماعی محتواسازی کنند

یزد ـ استاندار یزد از دست‌اندرکاران فرهنگی خواست تا برای شبکه های اجتماعی محتواسازی کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد میرمحمدی ظهر امروز در جمع مبلغان استان یزد در مسجد حظیره با اشاهر به اینکه امروز شبکه های ارتباطی بسیار گسترده تر از آن است که به رسانه ملی، ماهواره و اینترنت ختم شود، اظهار داشت: امروز در شبکه های اجتماعی محتوا مبادله می شود.

وی عنوان کرد: امروز دیگر فقط بحث تبادل اطلاعات مطرح نیست بلکه نکته حائز اهمیت، تبادل محتوا در شبکه های اجتماعی است و اگر محتوای مثبت و مناسب حال جامعه ما در اختیار مردم قرار نگیرد، این خلأ با محتواهای مسموم و نامناسب پر می شود.

میرمحمدی ادامه داد: نمی توان جوانان و دیگر افراد جامعه را از دسترسی به شبکه های اجتماعی منع کرد همانگونه که در دهه ۶۰، منع ویدئو نتوانست اقدامی اثرگذار باشد اما باید تلاش کنیم ضمن آموزش و اطلاع رسانی به جوانان، برای آنها محتوا ایجاد کرده و شبکه های جذاب یا سرگرمی های مورد علاقه آنها را فراهم کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با برشمردن ظرفیت های فرهنگی استان یزد اظهار داشت: یزد به لحاظ فرهنگی استانی غنی است اما متاسفانه از این ظرفیت ها بهره گیری درست انجام نشده است.

میرمحمدی با اشاره به اینکه هیئت‌های مذهبی خود یک شبکه فرهنگی گسترده به شمار می روند، عنوان کرد: باید تلاش شود از این ظرفیت در راستای رفع مشکلات و آسیب های اجتماعی استفاده شود.

استاندار یزد با تاکید بر عینی سازی الگوها بیان کرد: جوانان ما اگر در جامعه الگوهای عینی داشته باشند، باور بهتری پیدا می کنند و به طور قطع تاثیر بیشتری خواهند گرفت.

وی با اشاره به اینکه جوانان در آستانه محرم خودجوش و با شور و اشتیاق در برنامه ها شرکت می کنند و آماده استقبال از ماه محرم هستند، افزود: باید از این ظرفیت به درستی استفاده شود و علاوه بر تبیین فلسفه قیام عاشورا و تبیین دین مبین اسلام، به مسائل و مشکلات اجتماعی نیز پرداخته شود.

میرمحمدی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار ورود مبلغان به اطلاع رسانی از طرح های مهم از جمله اقتصاد مقاومتی، سرشماری نفوس و مسکن و ... شد و افزود: منبر در یزد رسانه برخی مردم است و شایسته است از این تریبون اطلاع رسانی از طرح های مهم دولت صورت گیرد.

کد خبر 3782623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha