۸ مهر ۱۳۹۵، ۱۸:۵۱

استاندار آذربایجان شرقی در بازدید از شهرک رجایی تبریز تاکید کرد:

انتقاد از سنگ‌اندازی‌ها در مسیر سرمایه گذاران خارجی

انتقاد از سنگ‌اندازی‌ها در مسیر سرمایه گذاران خارجی

تبریز - استاندار آذربایجان شرقی با انتقاد از سنگ‌اندازی‌ها در مسیر سرمایه گذاران خارجی تولیدکننده برق گفت: مشکل تامین برق در کشور و استان وجود دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، عصر امروز پنج شنبه استاندار آذربایجان شرقی از شهرک شهید رجایی تبریز بازدید کرد و در جریان مشکلات و کمبودهای این شهرک قدیمی قرار گرفت.

شهرک صنعتی رجایی تبریز یکی از قدیمی‌ ترین شهرک‌ های صنعتی کشور است که ۵۵ هکتار وسعت دارد و ۲۵۴ واحد تولیدی و صنعتی در این شهرک فعال هستند.

اسماعیل جبارزاده با بیان اینکه افراد ضد توسعه مانع سرمایه ‌گذاری خارجی برای احداث نیروگاه تولید برق می‌ شوند، افزود: بعد از دو سال پیگیری و تلاش سرمایه گذاران خارجی برای احداث نیروگاه برق به کشور آورده ‌ایم و بنا است که ۵ هزار مگاوات برق تولید کنند ولی برخی مانع این امر می شوند.

وی با بیان اینکه برخی ها می گویند چرا استاندار سرغ خارجی ها می رود، ادامه داد: در داخل کشور شرکت ‌هایی هستند که می توانند برق تولید کنند ولی اگر آنها توان تامین سرمایه سه میلیارد یورویی برای تولید ۵ هزار مگاوات برق را دارند، بنده از آنها استقبال می کنم.

جبارزاده با اشاره به اینکه مشکلات و موانع زیادی داریم، گفت: بارها مراجعه و پیگیری کرده ایم ولی بازهم شاهد مانع تراشی‌ ها هستیم که باید این وضعیت عوض شود.

پیش فروش ۱۵۰۰ مگاوات برق توسط شرکت برق آذربایجان

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به نیاز استان به برق گفت: شرکت برق آذربایجان یک‌ هزار و ۵۰۰ مگاوات برق پیش فروش کرده است.

وی با انتقاد از برخی شعارهای عوام پسند گفت: این سنگ اندازی ها فقط به برق محدود نیست، بلکه در مورد ساخت راه نیز می گویند که چرا راه ما را به خارجی ها واگذار می کنید، درحالی که این جملات عوام پسند است و باعث عدم توسعه استان می شود.

جبارزاده به مشکلات مختلف شهرک صنعتی شهید رجایی نیز اشاره کرد و گفت: ۳۵ سال است این شهرک احداث شده ولی هنوز مشکلات زیادی دارد که دولت دکتر روحانی توفیق یافته با دست خالی و محدودیت منابع این مشکلات را رفع کند.

وی با اشاره به اینکه باید مشکلات و کمبودهای شهرک های صنعتی استان رفع شود، ادامه داد: دولت روحانی توفیق حل مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی و خدمت رسانی بهتر به مردم را به دست آورده است.

وی با بیان اینکه باید مسئولان با تمام توان برای حل مشکلات مردم تلاش کنند، افزود: دولت تدبیر و امید با اعتبارات محدود کارهای بزرگی انجام می دهد.

جبارزاده به مشکل آب خام مورد نیاز شهرک شهید رجایی نیز اشاره کرد و اظهار داشت: باید با هماهنگی آب و فاضلاب و شهرک های صنعتی اقدامات لازم صورت گیرد و مشکل آب شهرک برای فضای سبز برطرف شود.

استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: باید برای تامین آب همیشگی هم طرح جمع آوری آب های سطحی توسط شهرداری سردرود بررسی شود و ما نیز آماده ایم تا در جهت تامین اعتبار این طرح تلاش کنیم.

گفتنی است در این بازدید تعدادی از مدیران واحدهای تولیدی شهرک صنعتی رجائی با طرح مشکلات خود خواستار رسیدگی و رفع آنها شدند.

کد خبر 3782710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha