۱۰ مهر ۱۳۹۵، ۷:۱۸

هاشمی می‌ماند یا دادگر می‌آید؟

دوئل خطرساز در تیراندازی/ چرا حکم دیوان عدالت اداری دیر اعلام شد؟

دوئل خطرساز در تیراندازی/ چرا حکم دیوان عدالت اداری دیر اعلام شد؟

انتخابات سال ۹۳ فدراسیون تیراندازی اگرچه در اتفاقی عجیب تا دور سوم ادامه داشت و هاشمی رئیس شد اما دوئل وی با رقیبش هنوز ادامه دارد چرا که رای دیوان عدالت اداری معادلات را برهم زده است.

خبرگزاری مهر - گروه ورزشی: همه چیز درباره انتخابات سال ۹۳ فدراسیون تیراندازی فراموش شده بود. همه چیز حتی آن همه اعتراض به چند شغله بودن سید مهدی هاشمی یکی از کاندیداهای پرشانس که ظاهرا باعث شد حتی نماینده بازرسی کل کشور هم به مجمع نیاید و بعد بگویند در ماموریت کاری بوده است!

سید مهدی هاشمی که پس از چهارسال ریاست در فدراسیون تیراندازی از سال ۸۸ تا ۹۲، یکسال هم اضافه تر در این فدراسیون فعالیت می کرد یک رقیب جدی برای نشستن مجدد بر صندلی ریاست این فدراسیون داشت و آن گزینه کسی نبود جز علی دادگر. 

دادگر به خوبی می دانست کار سختی در انتخابات تیراندازی دارد. او با کسی مبارزه می کرد که هم نماینده مجلس بود و هم با ۵ سال حضور در راس فدراسیون تیراندازی حداقل می توانست نیمی از آرا را به نفع خود جمع کند. هرچند مباحثی نیز در آستانه انتخابات مبنی بر واریز مبالغ مالی به حساب شخصی روسای هیاتهای استانی مطرح شد که البته هرگز به اثبات نرسید.

سرانجام انتخابات فدراسیون تیراندازی ۲۶ آبان سال ۹۳ با ریاست غلامرضا شعبانی بهار برگزار شد. طبق پیش بینی ها هاشمی و دادگر راهی دور دوم شدند اما موضوع وقتی جالب شد که در این دور هر دو کاندیدا ۲۰ رای آوردند تا در مجمعی تاریخی رقابت به دور سوم بکشد. بماند که پس از دور دوم هاشمی قصد انصراف از انتخابات را داشت اما پس از دقایقی مشورت او مجددا به انتخابات بازگشت و با ریزش یک رای از حریف به سبد آراء خود موفق شد مجددا رئیس فدراسیون تیراندازی شود.

هاشمی رئیس شد اما همه چیز مشخص بود دادگر که خود را حق مسلم ریاست این فدراسیون می دانست معترض باشد. معترض به چند شغله بودن هاشمی، سکوت سازمان بازرسی کل کشور و البته بی تفاوتی وزارت ورزش و جوانان. او حالا دو راه برای شکایت داشت یکی از طریق سازمان بازرسی کل کشور برای حضور غیرقانونی هاشمی در انتخابات تیراندازی و دیگری از طریق دیوان عدالت اداری.

شکایت از طریق دوم از سوی کاندیدای شکست خورده پیگیری شد. در همان رای نخست، دیوان عدالت اداری رای بر ابطال انتخابات صادر کرد که اعتراض به این رای مجددا در رای تجدید نظر هم ابطال انتخابات فدراسیون تیراندازی اعلام شد. این رای چند روز قبل از آغاز سال ۹۵ صادر شد اما در تیرماه سال ۹۵ یعنی درست قبل از المپیک ریو رسما به وزارت ورزش و جوانان ابلاغ شد.

خبرنگار مهر کسب اطلاع کرد در جلسه ای که در همین خصوص در وزارت ورزش و جوانان برگزار شد تصمیم بر آن شد که اعلام رای دیوان عدالت اداری به بعد از المپیک موکول شود چرا که احتمال داشت اگر تیراندازی در ریو نتیجه نگیرد از این قضیه به عنوان عامل ناکامی این رشته صحبت به میان آورده شود.

حالا اما چند احتمال در خصوص واکنش سید مهدی هاشمی به اخطار سوم و رای قطعی دیوان عدالت اداری وجود دارد یکی اینکه وی همچنان در برابر این رای مقاومت کند و حتی حالا که دیگر در مجلس نیست بتواند با تبصره یا مجوزی به کار خود ادامه دهد هرچند بعید به نظر می رسد انعطافی در رای سخت دیوان عدالت اداری وجود داشته باشد.

احتمال دوم هم کناره گیری هاشمی از ریاست فدراسیون تیراندازی است هر چند بعید به نظر می رسد او به میل خودش چنین کاری انجام دهد اما آن احتمالی که بیش از همه نگران کننده است اینکه شاید اگر هاشمی ناچار به استعفا از تیراندازی شود خواسته یا ناخواسته این فدراسیون با خطر تعلیق روبرو شود مخصوصا اینکه فدراسیون جهانی تیراندازی به تازگی با وسواس بیشتری دخالت دولت‌ها در فدراسیون های ورزشی را زیر نظر دارد.

باید منتظر ماند و دید دوئل دیرهنگام هاشمی - دادگر برنده ای خواهد داشت یا خیر. گویا پس از سه دور انتخابات ریاست این فدراسیون، حالا دو کاندیدا در دور چهارم در حال رقاب هستند. رقابتی که البته شاید فرجام آن به ضرر تیراندازی باشد.

کد خبر 3783421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha