۱۰ مهر ۱۳۹۵، ۱۸:۵۴

معاون دولت و مردم ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کرمانشاه:

حقوق های نجومی منکراست/لزوم توجه رسانه ها به همه ابعادامربه معروف

حقوق های نجومی منکراست/لزوم توجه رسانه ها به همه ابعادامربه معروف

کرمانشاه- معاون ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کرمانشاه با بیان اینکه اختلاس ها و حقوق های نجومی منکر محسوب می شوند، گفت: منکر ترین کار عملی است که نظام جمهوری اسلامی را تضعیف کند.

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر همتی ظهر امروز شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته امر به معروف و نهی از منکر، اظهار داشت:  طبق گزارش هایی که از تهران آمده همه معاونت هایی استان کرمانشاه جزو استان های موفق محسوب می شود اما در جمع شما شهادت می دهم که در سیستمی که خود من مسئولیت دارم یعنی در ادارات، کارخانه ها و مراکز درمانی، ما به وظیفه خودمان در امر به معروف و نهی از منکر عمل نکرده ایم.

وی با بیان اینکه از ما در روز قیامت سوال خواهند کرد، گفت: این سوال را باید پاسخ بدهیم که چرا با گذشت این همه سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی وضع ادارات، کارخانه جات، بازار و جوانان اینگونه است.

همتی تصریح کرد: ما در رابطه با امر به معروف و نهی از منکر خوب و تشویقی عمل نکرده ایم و هر آنچه که توانستیم تنبیهی بوده است و نتیجه آن این شده است که  در رابطه با امر به معروف و نهی از منکر مشکلاتی وجود دارد.

معاون سازمانها و ادارات ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کرمانشاه با بیان اینکه بعضی از مواقع راه را گم کرده ایم، گفت: خیال می کنیم که امر به معروف و نهی از منکر مربوط به همان دختری است که در خیابان است و بقیه کارها را رها کرده ایم و یا اگر جوانی آستین کوتاه پوشیده است همه برخوردها را با او انجام می دهیم.

اختلاس و حقوق های نجومی منکر است

وی گفت: البته آن ۲ تار مویی خانم که بیرون می آید بنا به فرموده خداوند منکر است اما ابتلای این همه جوان به اعتیاد، بیکاری میلیون ها جوان با مدارک کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری، حقوق های نجومی و اختلاس که صفرهایش را هم نمی توانیم بشاریم و اعتماد مردم را از جامعه از بین برده است، این ها منکر است یا آن یکی. چرا ما به دنبال منکرهای واقعی نمی رویم. چرا به مسئولین تذکر نمی دهیم؟

مشاور استاندار کرمانشاه گفت: اینکه نیروهای ما با خودروهای اداری، بنزین و پول دولت همراه با خانواده خود در روز جمعه به ریجاب یا سراب صحنه می روند این منکر است وباید جلوی آن را گرفت.

وی با بیان اینکه بزرگترین معروف حفظ نظام جمهوری اسلامی است، تاکید کرد: منکر تر از هر کاری این است که ما کاری انجام دهیم که نظام مقدس جمهوری اسلامی را تضعیف کند.

معاون سازمانها و ادارات ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کرمانشاه با بیان اینکه، ما همه معروف ها و منکرها را احصا کرده ایم و به ادارات داده ایم، تصریح کرد: دیر آمدن و زود رفتن کارمند، استفاده شخصی از اموال ادارات، دیر آمدن مسئول و پارتی بازی ادارات منکر است که آن ها را فراموش کرده ایم و تنها به ۲ یا ۳ کار در جامعه پرداخته ایم.

وی گفت: این ها مسائلی است که اصحاب رسانه باید به آن بپردازند.

این مسئول تاکید کرد: همتی که مشاور استاندار کرمانشاه است باید بترسید که زیر ذره بین است و اگر خلافی کند همه آن را می فهمند.

وی با اشاره به حدیث امام علی(ع) در خصوص واجب الهی امر به معروف، گفت: ما این واجب الهی را ترک کرده ایم. همه ما هم یک بهانه ایم می آوریم و شانه خانه می کنیم.

به گفته همتی هر کس مسئولیتی را می پذیرد، مسئولیت آن کار را بر عهده دارد.

وی در ادامه بر اهمیت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه برای ایجاد اعتماد مردم تاکید کرد.

این مسئول در ستاد امر به معروف و نهی از منکر برخی از مدل های لباس و مو را بدون اشکال دانست و تصریح کرد: منکر آن است که (فرد) با کارشناسی ارشد در جامعه می گردد و دنبال فساد می رود. منکر آن است که به دلیل بیکاری ۲ – ۳ سال به خانه می رود و برمی گردد تا در نهایت به دامن اعتیاد پناهنده می شود.

وی افزود: بایستی آنچه که پیامبر(ص) و ائمه اطهار بیان کرده اند عمل کنیم و نه آنکه سلیقه ای عمل کنیم. همانطور که پیامبر عمل کردند ما یک صدم این شیوه عمل کنیم.

معاون سازمانها و ادارات ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کرمانشاه تاکید کرد: اخلاق امام(ره) و جانشین امام چگونه است و ما چگونه رفتار می کنیم؟

وی تاکید کرد: من بی وقفه در حال پیگیری هستم زیرا باید در قیامت پاسخگو باشم که در خصوص امر به معروف و نهی از منکر چه کار کرده ایم.

رسانه ها به همه ابعاد امر به معروف بپردازند

همتی در ادامه از رسانه ها درخواست کرد که به همه ابعاد امر به معروف و نهی از منکر بپردازند.

وی با بیان اینکه حجاب واجب الهی گفت: اما ما هزاران مشکل دیگر هم داریم که باید به آن رسیدگی کنیم.

وی گفت: منکر از این بالاتر وجود دارد که منِ رئیس اداره دختر خاله و برادر خانمم را که هیچ عرضه ای ندارد را استخدام کنم اما آنی که برای نظام بهترین نیرو باشد سال ها پشت در بماند. منکر از این بالاتر که دل مردم را از این نظام و انقلاب سرد کند.

مشاور استاندار کرمانشاه با بیان اینکه مردم ما خوب و متدینی هستند و واجبات الهی را انجام می دهند، گفت: ما مشکل داریم که باید آن را برطرف کنیم.

همتی با اشاره فعالیت های معاونت تحت مسئولیت خود در ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر گفت: این ها تنها امر به معروف و نهی از منکر نیست بلکه مدیر کل ما در ادارات باید خود مسئول امر به معروف و نهی از منکر اداره خود باشد. خودش با عملش معروف را نشر بدهد و جلوی منکر را بگیرد. نمی شود مدیرکل ما بالاترین اضافه کار را بگیرد و به یک راننده ۲۰ ساعت بدهند و من بیاییم در مورد امر به معروف و نهی از منکر صحبت کنم.

وی اشاره به اینکه با کمک استاندار کارهایی را انجام می دهیم، گفت: فقط کارخانه های دولتی زیر نظر ما هستند و اکثر کارخانه ها خصوصی است اما به شدت از طریق اتاق بازرگانی و نهاد های خصوصی پیگیری می کنیم تا همه مجموعه های ما امر به معروف و نهی از منکر داشته باشند.

وی با اشاره به فعالیت مدیریت فرهنگی و آموزشی گفت: امیدواریم در هفته امر و معروف و نهی از منکر که جلسات متعددی را پیش بینی کرده ایم، بتوانیم به وظیفه خود عمل کنیم.

همتی همچنین گفت: اگر با همه مجموعه هم تلاش کنیم نمی توانیم ۱۰ درصد امر به معروف و نهی  از منکر را انجام دهیم لذا باید شبانه روزی تلاش کنیم.

گسترش امر به معروف و نهی از منکر مراجعه به دادگاه و پاسگاه ها را کم می کند

وی خاطر نشان کرد: اگر امر به معروف و نهی ازمنکر در جامعه ما گسترش پیدا کرد دیگر دادگاه های ما به این میزان پرونده و پاسگاه های این میزان شکایت به خود نخواهند دید.

همتی با بیان اینکه امیدوارم این وظیفه ای که به من داده شده است را به نحو احسن انجام دهم گفت: همه ما این وظیفه را یک وظیفه الهی و واجب بدانیم که بتوانیم نظر امام راحل،  مقام معظم رهبری و مسئولینی که در کشور برای امربه معروف و نهی از منکر فعالیت می کنند را اجرایی کنیم.

وی گفت: امیدواریم روزی برسد که رسانه های ما به هرکاری که منکر است انتقاد  کنند و هر آنچه که معروف است را نشر بدهند.

همتی در پایان با بیان اینکه آنچه که ما در ادارات وظیفه داریم پیگیری می کنیم گفت: خبرنگاران محترم نیز آنچه که وظیفه دارند پیگیری کنید تا همه منکرات را ببینیم و به تدریج درصدی از آن را کم کنیم.

کد خبر 3784020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha