۱۱ مهر ۱۳۹۵، ۱۰:۰۸

احتمال ناکامی«کارگران» برزیل در نخستین آزمون پس از برکناری روسف

احتمال ناکامی«کارگران» برزیل در  نخستین آزمون پس از برکناری روسف

مردم برزیل در حالی برای شرکت در انتخابات شهرداری ها آماده می شوند که انتظار می رود حزب چپ گرای «کارگران» با افول اقبال مردمی مواجه شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فرانس پرس، مردم برزیل امروز یکشنبه در نخستین انتخابات عمومی که پس از استیضاح و برکناری «دیلما روسف» رئیس جمهوری سابق این کشور آمریکای لاتین صورت می گیرد، برای تعیین ۵۵۶۸ شهردار و عضو شورای شهر به پای صندوق های رای خواهند رفت حال آنکه انتظار می رود در این آزمون سراسری، حزب چپ گرای «کارگران» برزیل که تا زمان برکناری روسف، زمامداری کشور را به دست داشت، بیش از همه متضرر شود.

این انتخابات آن هم در کشوری که با رکود اقتصادی مواجه است و دولتمردانش با انواع اتهام های مالی دست و پنجه نرم می کنند، تا حد زیادی تعیین کننده میزان محبوبیت احزاب سیاسی حاضر در میدان رقابت خواهد بود.

در این میان، انتظار می رود که احزاب میانه رو وابسته به «میشل تمر» رئیس جمهوری فعلی برزیل که در دولت روسف پست معاونت را به عهده داشت، بهترین نتایج را از آن خود کنند. پیروزی ائتلاف میانه رو وابسته به تمر به ویژه در شهرهای بزرگ، زمینه را برای موفقیت آن در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۸ تا حد زیادی مهیا خواهد کرد.

این در حالیست که حزب چپ گرای کارگران برزیل که با برکناری روسف به واگذاری قدرت به میانه روها واداشته شد، این روزها با داستان اتهامات مالی نسبت داده شده به «داسیلوا» رئیس جمهوری پیشین و از اعضای با سابقه این حزب دست و پنجه نرم می کند و احتمالا شانس زیادی در صحنه رقابت نخواهد داشت.

با این حساب، انتظار می رود که حزب «جنبش دموکراتیک» برزیل که وابسته به تمر است، تعداد شهرداران خود را در سطح کشور افزایش دهد. از سوی دیگر، حزب سوسیال دموکرات برزیل از دیگر احزاب میانه رو نیز به احتمال زیاد پیروزی در شهر «سائوپائلو» را از آن خود خواهد کرد که نقش بسزایی در رقابت ریاست جمهوری آینده ایفا می کند.

 از دیگر ویژگی های رقابت جاری علاوه بر افول اقبال حزب کارگران می توان به ممنوعیت حمایت مالی شرکت های بزرگ از ستادهای انتخاباتی اشاره کرد که واکنشی است به فساد مالی سیاستمداران برزیلی و همچنین ممانعت از تکرار رسوایی مالی «پتروبراس» شرکت نفت ملی برزیل.

اگرچه شرکت در انتخابات برای برزیلی ها اجباری است، دلخوری مردم و کاهش سطح رضایت آنها از دولت، سطح توقع برای حضور چشمگیر آنها در حوزه های اخذ رای را پایین می آورد.

کد خبر 3784618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha