۱۱ مهر ۱۳۹۵، ۱۰:۳۶

وعده «می» به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا تا سپتامبر ۲۰۱۷

وعده «می» به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا تا سپتامبر ۲۰۱۷

نخست وزیر انگلیس در مصاحبه ای از آغاز روند خروج این کشور از اتحادیه اروپا تا قبل از سپتامبر سال آینده میلادی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، «ترزا می» در واکنش به فشار اتحادیه اروپا برای اجرای «برگزیت» (خروج از اتحادیه اروپا) در مصاحبه با ساندی تایمز گفت: لایحۀ لغو قانون اتحادیه اروپا اولین مرحله‌ از فرایندی است که در پایان آن انگلیس بار دیگر به کشوری مستقل و مقتدر تبدیل می‌شود. این حرکت به نفوذ قانون اتحادیۀ اروپا در انگلیس پایان می‌دهد و قدرت و اقتدار را به نهادهای منتخب کشور ما باز می‌گرداند.

نخست وزیر انگلیس، ضمن اعلام این مطلب انتخابات عمومی زودهنگام را منتفی دانست و تاکید کرد انتخابات زودهنگام باعث بی‌ثباتی در کشور می‌شود.

وی همچنین اعلام کرد در سخنرانی آتی ملکۀ انگلیس لایحه‌ای مطرح می‌شود که بر مبنای آن قانون اتحادیۀ اروپا که ۴۴ سال قبل انگلیس را به عضویت اتحادیه اروپا در آورد، لغو خواهد شد.

لایحۀ لغو با خروج رسمی انگلیس از اتحادیه اروپا جنبۀ قانونی می‌یابد.

انگلیس و اتحادیۀ اروپا بر سر برخی مسائل به‌ویژه تمایل انگلیس برای ادامۀ عضویت خود در بازار واحد اروپا بعد از برگزیت اختلاف‌ دارند.

در تاریخ ۲۳ ژوئن ۲۰۱۶ میلادی، نزدیک به ۵۲ درصد از انگلیسی‌ها در یک همه‌پرسی به خروج کشورشان از اتحادیۀ اروپا رای مثبت دادند.

پیشتر «مارتین شولتز» رئیس پارلمان اروپا، کفته بود بریتانیا باید تا قبل از انتخابات بعدی پارلمان اروپا در سال ۲۰۱۹ از اتحادیه اروپا خارج شود.

شولتز افزوده بود اگر برگزیت به طول بیانجامد، خطر برگزاری انتخابات اروپا در بریتانیا در سال ۲۰۱۹ همزمان با خروج این کشور از این اتحادیه پیش می‌آید که «توضیح این امر برای شهروندان بریتانیا و اروپا کار بسیار دشواری خواهد بود.»

قرار است انتخابات پارلمان اروپا ماه مه یا ژوئن ۲۰۱۹ (خرداد یا تیر ۱۳۹۸) برگزار شود.

کد خبر 3784708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha