۱۱ مهر ۱۳۹۵، ۱۴:۱۵

«ترزا می»: ماده ۵۰ پیمان لیسبون تا پایان مارس ۲۰۱۷ اجرا می شود

«ترزا می»: ماده ۵۰ پیمان لیسبون تا پایان مارس ۲۰۱۷ اجرا می شود

نخست وزیر انگلستان ضرب الاجل نهایی برای آغاز فرایند «برگزیت» را پایان مارس سال ۲۰۱۷ میلادی اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، «ترزا می» نخست وزیر بریتانیا در کفتگو با  «بی بی سی» از آغاز رسمی روند برگزیت یا همان خروج انگلستان از اتحادیه اروپا تا پایان ماه مارس سال میلادی آینده (۲۰۱۷) خبر داد.

وی این تاریخ را به عنوان ضرب الاجل اجرای ماهده ۵۰ معاهده لیزبون که مقدمه ای بر خروج انگلستان از اتحادیه اروپا ظرف مدت دو سال است، اعلام کرد.

می همچنین وعده داد که ملکه انگلستان در سخنرانی آتی خود به لایحه ای اشاره خواهد کرد که با حذف قانون ۱۹۲۷ روند حضور انگلستان در اتحادیه را معکوس خواهد کرد. البته حذف کامل این قانون بعد از دو سالی محقق خواهد شد که روند خروج از اتحادیه اروپا به طول خواهد انجامید.

می پیشتر در مصاحبه با «ساندی تایمز» گفته بود که فرایند خروج از اتحادیه اروپا تا سپتامبر سال میلادی آینده کلید خواهد خورد که در مصاحبه بی بی سی این تاریخ با شش ماه تعجیل اعلام می شود.

انگلیس و اتحادیۀ اروپا بر سر برخی مسائل به‌ویژه تمایل انگلیس برای ادامۀ عضویت خود در بازار واحد اروپا بعد از برگزیت اختلاف‌ دارند.

در تاریخ ۲۳ ژوئن ۲۰۱۶ میلادی، نزدیک به ۵۲ درصد از انگلیسی‌ها در یک همه‌پرسی به خروج کشورشان از اتحادیۀ اروپا رای مثبت دادند.

کد خبر 3785048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha