۱۲ مهر ۱۳۹۵، ۹:۵۶

«اینترسپت» فاش کرد:

اعتراض سازمان ملل به تحریم های آمریکا و اروپا علیه مردم سوریه

اعتراض سازمان ملل به تحریم های آمریکا و اروپا علیه مردم سوریه

بررسی «اینترسپت» از محتویات یکی از گزارش های سازمان ملل نشان دهنده اذعان این نهاد به ظالمانه بودن رژیم تحریم های اعمال شده از سوی آمریکا و اروپا علیه سوریه است.

به گزارش خبرگزاری مهر، بررسی محتویات یکی از گزارش های سازمان ملل متحد از سوی سایت خبری «اینترسپت» نشان می دهد که تحریم های اعمال شده از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا علیه دولت سوریه، در جهت زیان رساندن به مردم این کشور عمل کرده و امدادرسانی به ملت سوریه را غیر ممکن می سازد.

گزارش ۴۰ صفحه ای سازمان ملل با عنوان «تاثیرات انسانی اقدامات یک طرفه برای بازدارندگی دولت سوریه» در ماه می میلادی افشا شد، اما نتیجه بررسی های اینترسپت به تازگی منتشر شده و نشان می دهد که اقدامات اتخاذ شده از سوی ایالات متحده و اتحادیه اروپا عملا موجب بی ثباتی همه ارکان اقتصادی سوریه و احساس نیاز شدید به کالاهای اساسی شده است حال آنکه تحریم های موجود ارسال غذا، سوخت و دیگر اقلام مورد نیاز را عملا غیر ممکن می کند.

این گزارش همچنین تدابیر بازدارنده آمریکا و اتحادیه اروپا را در شمار پیچیده ترین رژیم های تحریم معرفی می کند. به گفته سازمان ملل، با این تحریم ها، تراکنش های مالی به سوریه غیر ممکن است و همین امر تامین هزینه اقلام مورد نیاز و پرداخت حقوق گروه های امداد را در همه مناطق سوریه با دشواری های زیادی همراه می کند.

این گزارش همچنین به ایجاد یک سیستم غیر قانونی مالی اشاره می کند که از سوی اعضای داعش و جبهه النصره مورد استفاده قرار می گیرد.

اینترسپت علاوه بر گزارش سازمان ملل به یکی از ایمیل های داخلی این نهاد نیز دسترسی یافته که در آن از تحریم های آمریکا و اتحادیه اروپا به عنوان دلیل اصلی کمبود غذا در سوریه یاد می شود.

جالب آنکه در پاسخ به اینترسپت، وزارت خارجه آمریکا با رد تمام اتهامات مطرح شده مسئولیت همه کاستی های موجود را متوجه دولت دمشق کرده و مدعی شد که رژیم تحریم ها با هدف ممانعت از دستیابی نیروهای دولتی سوریه به منابع مورد نیاز اعمال می شود.

کد خبر 3785708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha