۱۲ مهر ۱۳۹۵، ۱۱:۲۶

در قالب طرح همیار سرشماری؛

یک میلیون دانش آموز خوزستانی در سرشماری امسال همکاری می کنند

یک میلیون دانش آموز خوزستانی در سرشماری امسال همکاری می کنند

اهواز ـ مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: یک میلیون دانش آموز خوزستانی در قالب طرح همیار سرشماری به سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۹۵ کمک می کنند.

محمد تقی زاده در گفت وگو با خبرنگار مهر با اشاره به نقش دانش آموزان و فرهنگیان در اطلاع رسانی به خانواده ها در مورد اهمیت سرشماری اینترنتی اظهار کرد: معلمان در کلاس های درس اهمیت سرشماری را برای دانش آموزان توضیح می دهند و دانش آموزان با انتقال اهمیت سرشماری به خانواده آنها را ترغیب به ثبت اطلاعات خانوار از طریق سایت اینترنتی اقدام کنند.

وی در ادامه افزود: مدیران مدارس با جمع آوری کدهای رهگیری اولیا و ارائه آنها به سازمان مدیریت و برنامه ریزی می توانند برای مدرسه خود سرانه اختصاصی جذب کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان، سرشماری را یکی از مهمترین طرح های آماری کشور دانست و گفت: این آمارها مبنای اصلی محاسبات نظام برنامه ریزی و تصمیم سازی به شمار می آید. با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در این خصوص، آموزش و پرورش خوزستان نیز با اجرای طرح «همیار سرشماری» سعی در بالا بردن مشارکت دانش آموزان و اولیای آنها دارد.

تقی زاده در مورد این طرح توضیح داد: در قالب این طرح، ضمن ایجاد بستر مناسب برای شرکت خانواده ها در سرشماری و توجیه اولیا، مسابقات نقاشی و عکاسی با موضوع «سرشماری در سرزمین من» از تاریخ سوم مهرماه تا بیست و پنجم آبان ماه امسال برگزار می شود و ۱۰ اثر برتر انتخاب و به ستاد سرشماری ارسال می شود. از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی به بهترین آثار جوایزی تعلق می گیرد.

کد خبر 3785818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha