۱۲ مهر ۱۳۹۵، ۱۳:۲۹

لاریجانی:

بودجه جاری کشور ۲۰۰ هزار میلیارد تومان است/ جلوی قاچاق گرفته شود

بودجه جاری کشور ۲۰۰ هزار میلیارد تومان است/ جلوی قاچاق گرفته شود

قم - رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: رقم بودجه جاری کشور نزدیک به ۲۰۰ هزار میلیارد تومان است که این شرایط، موجب کاهش بودجه در بخش عمرانی می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علی لاریجانی در نشست مشترک شورای اداری قم و نیروی انتظامی این استان که قبل از ظهر دوشنبه در سالن جلسات مرکز عمار نیروی انتظامی قم برگزار شد، بابیان اینکه در تاریخ بشر کمتر حادثه‌ای مانند واقعه عاشورا تکان دهنده بوده است، عنوان کرد: جنگ‌هایی مانند جنگ جهانی اول و دوم رخ داد که کشته‌های زیادی داشت اما این وقایع بیشتر به عنوان وقایعی تاریخی مطرح است و انقلاب درونی ایجاد نمی‌کند.

وی با بیان اینکه عاشورا یک انقلاب درونی در بشریت ایجاد می کند، ابراز کرد: عاشورا اختصاص به شیعه ندارد و هر کسی که به این واقعه ارتباط برقرار می‌کند به انقلاب دورنی می‌رسد و به همین دلیل است که عزاداری درباره این موضوع در روایات و کلام معصومین(ع) تأکید شده است.

حرمت شکنی ولایت و اهل بیت(ع) موجب نابودی است

رئیس قوه مقننه با اشاره به شهادت امام حسین(ع) و حرمت شکنی اهل بیت(ع) گفت: حرمت نگه نداشتن اهل بیت(ع) و ائمه باعث نابودی و غضب خداوند می‌شود و اینکه بنی امیه نابود شد به دلیل همین حرمت شکنی است زیرا آنها حریم ولایت را نگه نداشتند مطلبی که امروز نیز باید مورد توجه باشد و حرمت حریم اهل بیت(ع) و ولایت باید نگه داشته شود.

وی با اشاره به توهین‌هایی که داعش و جبهه النصره به ائمه اطهار می‌کنند و حرمت شکنی این گروه‌ها با ساحت ائمه و اهل بیت(ع) بیان کرد: این‌ها جزو افرادی هستند که قطعا به بدترین شکل از بین می‌روند و کسانی که از این گروه‌ها حمایت می‌کنند نیز دچار بدبختی خواهند شد.

لاریجانی با اشاره به اینکه برخی از کشورها به دنبال این هستند که آتش داعش و گروه‌های تکفیری همچنان در منطقه روشن باشد، اظهار کرد: اما این کشورها در بیان سیاسی خود پرچم مبارزه با تروریسم بلند کرده‌اند اما در حقیقت دروغ می‌گویند.

وی ادامه داد: آمریکا اعلام کرده که با عده‌ای از کشورهای منطقه برای مبارزه با تروریسم هم پیمان شده است در حالی که تعداد این کشورها به ۶۰ کشور رسیده و دائما می‌گویند که در عراق در حال مبارزه با تروریسم هستند ولی در عمل اقدامی را انجام نداده‌اند.

فلوجه با حمایت ایران آزاد شد

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با طرح این سئوال که آیا فلوجه را آمریکایی‌ها آزاد کردند، ادامه داد: اگر حمایت ایران نبود فلوجه آزاد نمی‌شد.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه حضور داعش و تکفیری‌ها در منطقه به نفع رژیم صهیونیستی است، گفت: با دقت در عملیات‌های تروریست‌ها کاملا متوجه می‌شویم که تاکنون هیچ آسیبی از این گروه‌ها به اسرائیل وارد نشده است و این گروه‌ها گرچه با ادعای اسلام به روی کار آمدند اما هیچ موضعگیری و فلشی را به سمت رژیم غاصب اسرائیل نداشته‌اند و به همین دلیل آمریکا و رژیم صهیونیستی نمی‌خواهند این گروه‌ها در منطقه از بین بروند.

لاریجانی ادامه داد: روس‌ها نیز در مذکرات خود با آمریکا متوجه شدند که این کشور و غربی‌ها نمی‌خواهند این گروه‌ها در منطقه از بین برود زیرا می‌دانند این گروه‌ها با اسلام واقعی در حال مبارزه هستند اما سرنوشت آنها شوم خواهد بود.

وی در ادامه به امنیت ایران اشاره کرد و گفت: ایران اسلامی به دلیل محب اهل بیت(ع) بودن و در سایه عنایات ولی با هیچ حادثه امنیتی مواجه نشده و در مجلس نیز توجه خاصی به بنیه دفاعی وجود دارد و علاوه بر لایحه بودجه کمک قابل توجهی نیز در این زمینه صورت گرفته است.

امنیت موضوع استراتژیک کشور

لاریجانی با تأکید بر این مطلب که امنیت برای کشور موضوعی استراتژیک و در اولویت است، گفت: این موضوع از موارد زیر بنایی در کشور است که به آن توجه ویژه صورت گرفته است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه امنیت و حس امنیت در قم وجود دارد، ابراز کرد: قم مکان مقدسی است که مراجع، مرقد حضرت معصومه(س) و حوزه علمیه در آن واقع شده است و همه اینها دارای حرمت هستند و امنیت در این شهر باید با رعایت شئونات و در اولویت باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با قدردانی از تلاش‌های نیروی انتظامی اظهار کرد: این نهاد در مسیر ترقی قرار دارد و دارای عملکردهای متنوعی نیز هست که این امر می‌طلبد نیروهای ورزیده را تربیت کند و با توجه به دوره‌ای که کشور نیاز به پرش اقتصادی دارد نقش نیروی انتظامی برای ایجاد امنیت و اجرای قانون مهم است.

۱۵ میلیارد دلار رقم قاچاق در کشور

وی به مسئله قاچاق اشاره و با تأکید اینکه این عارضه بسیار بدی برای کشور است، گفت: حجم قاچاق زیاد است گرچه طی یکسال اخیر اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته و رقم قاچاق از ۲۰ میلیارد دلار به ۱۵ میلیارد دلار رسیده است و در زمینه نقش نیروی انتظامی موثری داشته باشد و اگر ما به دنبال اقتصاد مقاومتی هستیم باید جلوی قاچاق گرفته شود.

لاریجانی با اشاره به اینکه کشور از شرایط سخت عبور کرده است، عنوان کرد: با این وجود کشور از لحاظ آبادانی با چالش‌هایی مواجه است و بودجه عمرانی کم است و بعید است که امسال نیز بدون کمک از اوراق و اسناد خزانه بتوان اقدامی جدی در بخش عمرانی صورت داد زیرا بودجه جاری کشور زیاد و رقم ۲۰۰ هزار میلیارد تومان است.

پیش بینی رشد ۸ درصدی برای کشور

وی به رقم رشد متوسط سالانه اشاره کرد و گفت: رقم ۸ درصد رشد در سال پیش بینی شده است که با توجه به وضعیت فعلی برای رسیدن به این رقم باید تلاش زیادی صورت گیرد.

نماینده مردم قم در مجلس اگر بخواهیم به رشد ۸ درصد برسیم باید زمینه سازی برای سرمایه گذاری در کشور را افزایش دهیم و برای رسیدن به این رشد نیازمند سالانه ۲۰۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری در کشور هستیم و برای رسیدن به درصد رشد مشخص شده باید یک مجاهدت همگانی صورت گیرد.

وی در ادامه به مزیت‌های شهر قم  برای جذب سرمایه اشاره کرد و گفت: نزدیکی به تهران و وجود حمل و نقل ریلی شرایطی را برای قم به وجود آورده است که قابلیت قطب صنعتی شدن را برای این استان بوجود آورده است.

بانک‌های خارجی ۷۰ میلیارد دلار خطوط اعتباری برای ایران در نظر گرفته‌اند

لاریجانی با بیان اینکه بانک‌های خارجی نزدیک به ۷۰ میلیارد دلار خطوط اعتباری برای ایران قائل شده‌اند به مسئله توریسم اشاره کرد و گفت: بیشتر علاقمندی‌ها در راستای سرمایه‌گذاری در این زمینه است و باید در این زمینه پروژه‌هایی که با موضوع توریسم هستند معرفی شوند.

وی به وام ۵ میلیادری روسیه نیز اشاره کرد و گفت: این وام ارزان قیمت است که استان قم نیز می‌تواند در خصوص مترو و خرید واگن‌های آن از این اعتبار استفاده کند.

کد خبر 3786061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha