۱۲ مهر ۱۳۹۵، ۱۴:۱۰

مدیر کل میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان خبرداد:

پیش بینی ۱۲۵ پروژه در سند گردشگری سیستان و بلوچستان

پیش بینی ۱۲۵ پروژه در سند گردشگری سیستان و بلوچستان

زاهدان - مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان از پیش بینی ۱۲۵ پروژه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در سند گردشگری استان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سیستان و بلوچستان در دوازدهمین جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان اظهار داشت: سند گردشگری استان براساس برنامه ششم توسعه تهیه و تنظیم شود.

زهرا اربابی در این ستاد که با دستور کار بررسی سند گردشگری استان تشکیل شد،افزود: اداره کل میراث فرهنگی استان برای فراهم سازی بستر مناسب جهت معرفی و آشنایی سایر استانها با جاذبه های گردشگری و صنایع دستی استان برنامه عملیاتی در سال جاری ارائه کند که بتوانیم خروجی آن را در سال ۹۶ ، بهره برداری نماییم.

وی ضمن تاکید بر واگذاری بخشی از امور میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان به بخش خصوصی گفت: نقش بخش خصوصی در واگذاری بخشی از فعالیت ها پررنگ تر دیده شود و نیازهای آموزشی از طریق مراکز جامع علمی کاربردی و فنی و حرفه ای مرتفع گردد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سیستان و بلوچستان تصریح کرد: اداره کل میراث فرهنگی استان برای معرفی آثار و ابنیه تاریخی استان جهت واگذاری از سوی صندوق احیاء مرمت آثار تاریخی اقدام لازم را انجام دهد.

همچنین مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان در ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: ۱۲۵ پروژه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در خصوص سیاست های «اقتصاد مقاومتی» براساس اولویت های ترویج صنایع دستی و تولیدات مربوطه، حفظ و بهره برداری از ابنیه و احداث اقامتگاه های بوم گردی تدوین شده است.

کامبیز مشتاق گوهری افزود: با اجرایی شدن این پروژه ها گام هایی بلندی در جهت اشتغال پایدار به خصوص در روستاها برداشته می شود.

وی ضمن تاکید برسرمایه گذاری بخش خصوصی گفت: اجرای زیر ساختهای گردشگری در پنج روستای هدف گردشگری و الگوسازی در این خصوص شامل روستاهای تمندان، درک،کهنوک ،رمین و ریکوکش پیش بینی شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان تصریح کرد: با هدف توسعه موزه ها و واگذاری به بخش خصوصی، ایجاد سه موزه توسط بخش خصوصی در شهرهای استان با استقبال مجموعه داران روبرو شده است.

کد خبر 3786121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha