۱۲ مهر ۱۳۹۵، ۱۹:۰۵

مدیرکل شیلات مازندران:

۳۵۰۰ تن ماهی در قفس در مازندران برداشت می شود

۳۵۰۰ تن ماهی در قفس در مازندران برداشت می شود

محمودآباد - مدیرکل شیلات مازندران گفت: سه هزار و ۵۰۰ تن ماهی از طریق قفس در دریای استان تولید و برداشت می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حسینعلی رستمی عصر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران از پیش بینی پرورش و برداشت سه هزار و ۵۰۰ تن ماهی با بهره گیری از۷۰ قفس در ۵ شهر مازندران در سالجاری خبر داد و با اشاره به سیاست های این اداره کل در خصوص تولید ماهیان خاویاری و پرورشی گفت: سال گذشته مقدار ۶۰۰ تن ماهی  به روش پرورش در قفس در دریای مازندران برداشت شد  که امسال پیش بینی می شود این مقدار به سه هزار و ۵۰۰ تن افزایش یابد.

مدیرکل شیلات مازندران افزود: امسال از ۱۷ مهر ماه فصل صید و صیادی در استان مازندران آغاز شده و پیش بینی می گردد بیش از ۱۰۵ هزار تن انواع ماهی شامل پرورشی و دریایی برداشت شود و این در حالی که در سال ۹۴ مقدار ۹۵ هزار تن ماهی از دریا برداشت شده و شاهد افزایش ۲۰ درصدی صید در سال جاری خواهیم بود.

حسین علی رستمی تصریح کرد: در سال ۹۵ تعداد ۷۸ میلیون قطعه بچه ماهی شامل کپور و سفید به روش طبیعی و مصنوعی تکثیر و در دریا رها سازی شد.

مدیرکل شیلات مازندران اظهار داشت : با توجه به سیاست های دولت در سال اقتصاد مقاومتی مبنی بر افزایش توان برداشت از دریا در حوزه صید و صیادی امسال ۷۰ قفس پرورش ماهی در پنج شهر نوشهر ، تنکابن ، جویبار، بابلسر ، کلارآباد با ظرفیت تولید ۳۵۰۰ تن ماهی قزل آلا دایر و فعال است.

مدیرکل شیلات مازندران در پایان اشاره کرد: در طول ۲۲۰ کیلومتر نوار ساحلی استان مازندران تعداد ۵۴ شرکت تعاونی پره ماهیگیری با ظرفیت اشتغال ۴۴۰۰ نفر مشغول به فعالیت هستند.

کد خبر 3786480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha