۱۴ مهر ۱۳۹۵، ۰:۲۸

مدیر کل امور بانوان استانداری لرستان:

سرانه مطالعه و کتاب‌خوانی در بین زنان لرستانی پایین است

سرانه مطالعه و کتاب‌خوانی در بین زنان لرستانی پایین است

خرم آباد - مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری لرستان گفت: سرانه مطالعه و کتابخوانی در بین زنان این استان پایین است.

به گزارش خبرنگار مهر، لیلا سلاحورزی شامگاه سه شنبه در نشست بررسی نقش زنان در ترویج فرهنگ مطالعه در خانواده که در حاشیه نمایشگاه کتاب لرستان برگزار شد، یکی از عوامل توسعه پایدار را بحث فرهنگ مطالعه و کتاب و کتابخوانی دانست و اظهار داشت: عوامل زیادی در توسعه پایدار نقش دارند که یکی از آن ها توجه به فرهنگ مطالعه و کتابخوانی است.

وی بیان داشت: علت اینکه زنان به عنوان بهترین مروجان امر مطالعه محسوب می شوند این است که مادران خانواده به عنوان محور خانواده محسوب شده و فرزندان به راحتی با آن ها ارتباط برقرار می کنند لذا می توانند این نقش را به درستی ایفا کنند.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری لرستان با بیان اینکه بهترین زمان برای تقویت فرهنگ مطالعه در کودکان از دوران بعد از شیرخوارگی است، عنوان کرد: هر مادری که خود فرهنگ مطالعه داشته و با کتاب خواندن آشنا باشد می تواند فرزندان خود را نیز نسبت به کتابخوانی حساس کند.

سلاحورزی با بیان اینکه به نظر می رسد آمار وضعیت کتابخوانی زنان استان قابل قبول نیست، تصریح کرد: برای غنی کردن فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در زنان لرستانی باید برنامه ریزی صحیحی از سوی دستگاه های مرتبط انجام شود که یکی از این برنامه ها برگزاری نمایشگاه های کتاب است.

وی با اشاره به اینکه نمایشگاه کتاب سه سال پیاپی در لرستان برگزار می شود، بیان داشت: امسال نمایشگاه کتاب متفاوت تر از سال های گذشته بوده چرا که شاهد حضور پررنگ زنان و مادران لرستانی در این نمایشگاه هستیم که این امر باعث جا افتادن فرهنگ کتاب و کتابخوانی در استان خواهد شد.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری لرستان گفت: به مادران لرستانی توصیه می شود همان گونه که دغدغه تهیه کتب درسی فرزندان خود را دارند نسبت به خرید کتب غیر درسی برای آن ها نیز دغدغه داشته باشند و در خریدهای ماهانه و سالانه خود کتاب های غیر درسی برای فرزندان خود تهیه کنند.

کد خبر 3787661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha