۱۴ مهر ۱۳۹۵، ۱۳:۴۴

مسئول بانوان ستاد امر به معروف و نهی از منکر گلستان:

شیوه‌های قهری در امر به معروف و نهی از منکر جوابگو نیست

شیوه‌های قهری در امر به معروف و نهی از منکر جوابگو نیست

گرگان- مسئول امور زنان و خانواده ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان گلستان گفت: انجام شیوه‌های قهری در امر به معروف و نهی از منکر دیگر جواب نمی‌دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، فائزه عبداللهی صبح چهارشنبه در همایش یادآران معروف «ترویج فرهنگ احیاء امر به معروف و نهی از منکر» اظهار کرد: هفته امر به معروف و نهی از منکر است و بسیاری از ما این کلمات را از ابتدای انقلاب شنیده‌ایم.

وی افزود: امر به معروف و نهی از منکر با شیوه‌های قهری در جامعه امروز ما جواب نمی‌دهد، باید آن را خوب معرفی کرده و تغییر نگرش به وجود بیاوریم.

عضو شورای شهر گرگان تصریح کرد: ما نتوانستیم این فریضتین را خوب معرفی کرده و تغییر نگرش ایجاد کنیم.

عبداللهی گفت: با توجه به نگرش اسلام نمی‌توانیم به دیگران و اطرافیان بی تفاوت باشیم، ما مسلمانان مهربان و خیرخواه هم هستیم، اگر می‌خواهیم خیرخواهی را در سراسر جامعه رقم بزنیم باید اطلاعات داشته باشیم اما خیلی از ما روش و راه ورود را نمی‌دانیم.

وی با بیان اینکه رسیدن به امر به معروف در گذشته خیلی سخت بود اما امروز خیلی چیزها فطری است گفت: امام حسین (ع) در راه امر به معروف و نهی از منکر شهید شد، دل کندن از خانه خدا به این دلیل که دیگر جز خدا چیزی نمی‌بینیم خیلی سخت است اما ایشان این کار را کردند.

عبداللهی اظهار کرد: افسردگی در جامعه زنان زیاد است اما اگر راضی به رضای خدا باشیم این اتفاق نمی‌افتد.

وی تاکید کرد: امر به معروف و نهی از منکر تنها حجاب نیست، حجاب واجب است اما دروغ هم نباید گفت و افترا و تهمت هم نباید زد. بی تفاوتی و بی توجهی به دیگران و جلوگیری از از هم پاشیدن زندگی دیگران هم باید مورد توجه باشد.

به گفته وی، اگر شیوه‌های درست امر به معروف و نهی از منکر را یاد بگیریم بی تفاوت نیستیم و خیلی از کارها را انجام نمی‌دهیم، بسیاری اتفاقها به دلیل ندانستن است و نمی‌دانیم چطور امر به معروف کنیم اما امام حسین (ع) می‌خواهد پیام بزرگی به ما بدهد که اگر این پیام را دریابیم تحول بزرگی در ما ایجاد می‌کند.

عبداللهی خاطرنشان کرد: امروز اتفاقات عجیب و غریبی را به اسلام پیوند می‌زنند در حالیکه هر بلایی به سر پیامبر می‌آوردند حرفی نمی‌زد و با صبوری و عطوفت دین را با دست خالی به دنیا عرضه کرد، اما آیا امروز داعش و داعشیان واقعا مسلمان‌اند؟

وی افزود: چرا بیشترین استفاده و وارد کننده موارد آرایشی ایران است و چرا در دیگر کشورها کمتر از این لوازم استفاده می‌شود؟

وی با انتقاد از مشاورانی که با علم غربی دست به مشاوره می‌زنند، گفت: خیلی از مشورت‌ها ما را به تباهی کشاند. طلاق در جامعه امروز به فاجعه تبدیل شده و بیش‌ترین استرس را به زن و مرد وارد می‌کند. طلاق در کلام خدا هم هست اما فقط در برای برخی اوقات و نه به اندک چیزی. این‌ها خطر است و به هر دلیل کوچکی زیر بار طلاق نروید.

عبداللهی افزود: نباید بی تفاوت باشیم و در راستای امر به معروف و نهی از منکر گام برداریم، سیدالشهدا و یارانش و همه ائمه در گام به گام زندگی خود مورد توجه قرار دادند، در مراسم‌ و محافل باید سعی کنید تا با اطلاعات خود در ابتدا خود را اصلاح کنیم و بعد نسبت به دیگران هم بی تفاوت نباشیم.

وی تاکید کرد: حواسمان به فضای مجازی باشد و بسیاری از اتفاقات در این فضاها اتفاقات در این فضا می‌افتد. باید اطلاعات داشته باشیم در غیر اینصورت دیگران برای ما و فرزندانمان تصمیم می‌گیرند.

وی در ادامه گفت: در کنار خانم‌ها باید آقایان هم به حجاب و نگاه و پوشش خود دقت کنند، اما باید به این سمت برویم که امر به معروف و نهی از منکر تنها حجاب نیست، خط قرمز نکشیم و در همه موضوعات دقت کنیم.

کد خبر 3788168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha